Trening

Trening for travle

Tipsene for deg som tror du ikke har tid til trening.

Publisert
Sist oppdatert
Er du en av dem som aldri har tid til trening? Du skal aldri si aldri.

Laura Stack, forfatter av boken The Exhaustion Cure, har nemlig løst problemet for deg, ifølge nettstedet Shine.

Her er 7 tips som sikrer fysisk aktivitet på dager du egentlig ikke har tid til det.

  • Nøkkelen til flat mage
  • Snarveien til stram kropp
  • Trening for tiltaksløse
  • Ikke gå i treningsfella


  • 1.Løft handleposene

    Når du kommer hjem fra butikken, bruk posene til å bygge litt biceps. Løft dem opp en del ganger før du setter dem ned for godt.

    Husk å fordele vekten i posene slik at de blir noenlunde like tunge.

    Usikker på hvordan du skal løfte? Finn ut av det her:

  • Ikke gå i treningsfella
  • Slik får du stramme singlet-armer
  • Videospesial: Slik blir du fast i fisken



  • 2.Spasér til do

    Hvis du må på do, velg alltid det toalettet som er lengst borte (så lenge du klarer å holde deg såpass lenge, da). Dette gjelder både hjemme, på jobb og andre steder.

    Du får plusspoeng dersom det er noen trapper inne i bildet.

  • Gå deg til drømmekroppen


  • 3.Balanser tannpussen

    Mens du pusser tennene, balanser på den ene foten. Tannpussen bør vare i minst to minutter. Stå deretter på den andre foten mens du for eksempel børster håret, fjerner sminken eller lignende.

    Å utfordre balanseevnen er supert for kjernemuskulaturen, som blant annet treningskonseptet pilates fokuserer på.

  • 8 øvelser for kjernemusklene
  • Styrk kjernen din


  • 4.Invester i et trådløst headset

    Kjøp et trådløst headset til mobilen din. Hver gang du får en telefon på mobilen, sett det på og gå rundt i huset mens du tar utfall.

    Slik gjør du: Sett det ene benet langt foran det andre. Bøy ned til det fremste kneet har en vinkel på 90 grader. Hold noen sekunder. Løft deretter det bakerste benet og sett det fremst. Gjør øvelsen på nytt. Fortsett helt til samtalen er over.

  • Jills beste rumpeøvelser
  • Slik får du sprettrumpe


  • 5.Installer en «chin-up bar»i gangen

    En såkalt «chin-up bar» er en stang du kan feste for eksempel i den øvre delen av dørkarmen. Du må strekke opp armene for å nå den. Ta tak i stangen og løft opp hele kroppen så høyt du kan.

    Innstaller en chin-up bar i gangen og ta så mange repetisjoner du klarer hver gang du går forbi den (selv om det ikke er så mange i begynnelsen).

  • Ikke gå i treningsfella
  • Styrk deg slank


  • 6.Ta knebøy i telefonen

    Når det ringer på hjemmetelefonen, da er det tid for knebøy. Ikke gi deg før du har lagt på røret.

    Dette kan også gjøre underverker for telefonregningen siden det kan tvinge deg til å korte ned på samtalene dine.

    Usikker på hvordan du skal ta knebøy? Finn ut av det her:

  • Ikke gå i treningsfella
  • Slik trener du riktig


  • 7.Tv-tid = trening

    Utfør også noen øvelser foran tv-en. Bestem på forhånd når. For eksempel i hver reklamepause eller når sporten eller været kommer på.

    Kjøp en treningsstrikk eller noen billige manualer. Tren for eksempel biceps, triceps eller skuldre.

  • Sterk med strikk
  • Trening uten slit
  • Se video: Tren hele kroppen med strikk

  • LES OGSÅ:
  • Ukeplan for et sunnere liv
  • 12 gode grunner til å trene
  • Slik får du stjernekroppen
  • Slik trener du riktig
  • Finn noen å svette med
  • Slik får du drømmemagen
  • Slik får du drømmerumpa
  • Slik finner du toppformen
  • Bli sprek som stjernene

  • Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

    Les mer