Trening

Trening med bekkenløsning

Kan man løfte vekter da?

Trening med bekkenløsning
Publisert
Sist oppdatert
Spørsmål: Jeg er en normalt aktiv dame, som trives med bratte fjellturer, spinning, løping på tredemølle og vektløfting med maskiner. Nå har jeg bekkenløsning. Smertene gir seg om jeg ligger på sofaen i flere dager, men øker straks ved for eksempel tur i butikken, en liten tur med barna og slike ting. Jeg lurer på kan jeg fortsette med vektløftingen - eller er det ikke så lurt når man er gravid (andre trimester)? De dagene jeg føler litt bedre, hva er best å gjøre av å sykle litt eller ta en liten tur i skogen? Undrende.Svar: Når det gjelder bekkenløsning er rådet ganske enkelt: Gjør det som skaper minst smerter. Vær veldig forsiktig når du prøver deg fram, for ofte kommer smertene i etterkant, ikke underveis i aktiviteten. Jeg vil tro at sykkel gir deg mindre smerter.Når det gjelder styrketrening kan du gjøre alle øvelser der bekkenet er i ro og stabilt. Sittende styrkeøvelser i treningsmaskiner går altså fint.Lykke til videre med svangerskapet. Bekkenløsningen går heldigvis helt over for de aller fleste etter at barnet er født.Jill Jahrmanntreningsekspertjill@kk.noLES OGSÅ:Styrketreningsfeil og hvordan du løser demTrening for struttende magerSlik trener du styrkeStyrk deg slankSlik finner du toppformenSlik får du et sunt svangerskapSlik trener du deg opp etter fødselenA til Å hos gynekologen

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer