VANT MEDIEPRIS: KK stakk av med prisene «Årets redaksjonelle event» og «Årets magasin».  Foto: KK
VANT MEDIEPRIS: KK stakk av med prisene «Årets redaksjonelle event» og «Årets magasin». Foto: KKVis mer

Mediedagene

KK vant «Årets redaksjonelle event» og «Årets magasin»!

- Kjempestas å vinne prisene!

Onsdag kveld ble det delt ut flere prestisjetunge priser i forbindelse med Mediebedriftenes Landsforbund (MBL) sin årskonferanse og Nordiske mediedager i Bergen.

I år var KK.no/KK nominert til fem priser, «Åres magasincover», «Årets featuresak- ung og dement», «Årets redaksjonelle event- KKmila» og «Årets magasin (digital og print», og gikk helt til topps i kategoriene «Årets redaksjonelle event» og «Årets magasin»

Juryens begrunnelse: Årets magasin behersker balansen mellom tungt og lett innhold på en mesterlig måte. Magasinet har klart å transformere en tradisjonsrik merkevare fra papir til et ledende og lønnsomt nettsted. De evner å tiltrekke seg lesere fra flere generasjoner gjennom å være tro mot merkevaren, samtidig som de klarer å fornye journalistikk og presentasjon digitalt. På en unik måte har de etter langsiktig og grundig arbeid klart å lage sitt eget univers og skaper engasjement hos leserne både på papir, på nett, i skiløypa og i løpetightsen. Årets magasin er mye mer enn et magasin – årets magasin er KK.

Under utdelingen ble det også kunngjort at magasinet og nettredaksjonen nå slås sammen til én redaksjon, KK.no, og kommer til å bli det vi kaller en «digital first»-redaksjon, som står for produksjonen både på nett og print. Magasinet kommer til å bli større og fyldigere, med en oppdatert innholdsmiks. Ny frekvens er annenhver uke. 

VANT PRIS: KK stakk av med to gjeve priser i Bergen. Foto: Jan Thoresen
VANT PRIS: KK stakk av med to gjeve priser i Bergen. Foto: Jan Thoresen Vis mer

LES OGSÅ: KK.no og The Guardian vant flest priser og var gjengangere på scenen under årets European Digital Media Awards

- Kjempestas å vinne prisen «Årets magasin (digital og print»! Først tre, europeiske priser, som i seg selv var en stor ære, og nå prisen for «Årets magasin på nett og papir» i sterk konkurranse under Mediedagene i Bergen. I tillegg vant vi «Årets redaksjonelle event» med KKmila, som også er veldig moro, sier ansvarlig redaktør Gjyri Helen Werp og fortsetter:  

- Alt sammen sier noe om kraften i merkevaren vår, og ikke minst at vi har gjort mye riktig de siste årene. Vi har jobbet langsiktig og målrettet med å strekke KK-merkevaren over på nye plattformer og arenaer, og dette ser vi resultatene av nå. Stor takk til en dedikert og lojal redaksjon, som står på hver dag med å skape godt innhold, og ikke minst; stor takk til alle trofaste KK-lesere som følger oss på nett, som leser bladet og som slenger seg sprekt med på årets morsomste løpefest, KKmila, eller Treningscampene våre i Middelhavet. Mer moro skal det bli, det lover jeg!

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: