EUROPEAN DIGITAL MEDIA AWARDS: KK.no vant prisen «Best Digital Advertising Campaign (including Branded Content)». Foto: KK.no
EUROPEAN DIGITAL MEDIA AWARDS: KK.no vant prisen «Best Digital Advertising Campaign (including Branded Content)». Foto: KK.noVis mer

Kk.no

- Det tradisjonsrike ukemagasinet har vi klart å transformere til en digital merkevare som blir lagt merke til utover norske grenser

KK.no og The Guardian vant flest priser og var gjengangere på scenen under årets European Digital Media Awards.

Hvert år deler verdensorganisasjonen for aviser og nettaviser ut priser for de beste nettstedene. Og denne uken drysset WAN-IFRA ut sine priser i konkurransen European Digital Media Awards.

KK.no var nominert i tre kategorier for sitt innovative design og sine nye annonseformater som har satt en ny bransjestandard - og gikk av med seieren i kategorien «Best Digital Advertising Campaign (including Branded Content)».

I tillegg ble det hederlig omtale til KK.no i kategoriene «Best in Lifestyle, Sports or Entertainment Website» og «Best Lifestyle, Sports or Entertainment Mobile Services». I kategorien konkurrerte KK.no med over 100 andre europeiske nettsteder. 

VANT PRIS: Her mottar redaktør Gjyri Helen Werp prisen for «Best Digital Advertising Campaign (including Branded Content)». Foto: Norsk redaktørforening
VANT PRIS: Her mottar redaktør Gjyri Helen Werp prisen for «Best Digital Advertising Campaign (including Branded Content)». Foto: Norsk redaktørforening Vis mer

- Dette er en utrolig stor oppmuntring og inspirasjon! Merkevaren KK er en gammel dame - faktisk over 174 år - som har klart å henge med i svingene og i utviklingen hele veien og er nå sprekere enn noensinne! Det tradisjonsrike ukemagasinet for norske kvinner har vi klart å transformere til en digital merkevare som blir lagt merke til utover norske grenser. Det er ingen selvfølge å få til. KK står for kvalitet, troverdighet og satser på god journalistikk som er relevant for nye generasjoner norske kvinner. Det er jeg utrolig stolt av, sier ansvarlig redaktør Gjyri Helen Werp og legger til: 

- Moro var det også at det var KK.no og The Guardian som vant flest priser og var gjengangere på scenen. Vi hadde begge sterk konkurranse fra de beste nettsidene i Europa. Prisene tar jeg med meg tilbake til redaksjonen, som virkelig, virkelig fortjener dem!

- Deilig å se at andre legger merke til vår ambisiøse satsning 

Digital redaktør i Aller Media, Jan Thoresen, forklarer at det ikke er tilfeldig at KK.no mottar disse prisene. 

- Det er systematisk arbeid og langsiktig tenkning, forklarer han.

- Alle de tre KK.no-prosjektene har pågått over flere år. Alle tre prosjektene har til felles at vi jakter høyere kvalitet, vi skal være bedre enn konkurrentene, tenke digital først, være langsiktige og stole på at leserne kommer når vi er ambisiøse nok med satsning på innhold, presentasjon og kvalitet. Det er deilig å se at andre legger merke til det, sier Thoresen.

Aller Media kunne også glede seg over andre priser. Dagbladet vant i kategorien beste innovasjon for reportasjeserien «Gutten i Plastposen» ved Bernt Jacob Oksnes. Du kan lese hele reportasjen her! 

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: