TO SLITNE DAMER: Tone og Else i mål. Tone løp på under én time, mens Else brukte cirka én time og 15 minutter.  Foto: Per Ervland
TO SLITNE DAMER: Tone og Else i mål. Tone løp på under én time, mens Else brukte cirka én time og 15 minutter. Foto: Per Ervland Vis mer

Kk-mila

- Jeg har trent siden april!

Slik kom kjendisdamene seg i form til KK-mila.

OBS: Det er gått ut SMS til alle deltakere med informasjon om løpetider.
Du kan også klikke på linken til resultatoversikten under.
Tiden din står ved siden av startnummeret ditt. Dersom du fortsatt har spørsmål kan du kontakt oss på mail: KKmila@aller.no


Resultater2011 (xlsx 125 kB)



Lørdag ble det aller første KK-mila arrangementet sparket i gang på Aker Brygge i Oslo, og over 3000 påmeldte kvinner stilte opp i fullt treningsantrekk med humøret på topp.

Blant de celebre navnene som var hentet inn for å inspirere, varme-opp og få opp stemingen blant publikummerne, var ingen ringere enn sangstjernen Tone Damli Aaberge, NRK-profil Anne Rimmen, tidligere MGP-helt Didrik Solli-Tangen, samt KK-milas egen «hovedambassadør» – komiker Else Kåss Furuseth.

Se flere bilder fra KK-mila lenger nede i saken!

LES OGSÅ: Ikke start på tom mage

FØR START: Anne Rimmen, Tone Damli Aaberge og Else Kåss Furuseth var blant kjendisnavnene som sparket i gang det aller første KK-mila arrangementet på Aker Brygge lørdag.  Foto: Per Ervland/Adéle Cappelen Blystad
FØR START: Anne Rimmen, Tone Damli Aaberge og Else Kåss Furuseth var blant kjendisnavnene som sparket i gang det aller første KK-mila arrangementet på Aker Brygge lørdag. Foto: Per Ervland/Adéle Cappelen Blystad Vis mer
STARSKUDDET GÅR: Over 3000 damer setter i gang. Først ut var de som skulle løpe én mil.  Foto: Per Ervland
STARSKUDDET GÅR: Over 3000 damer setter i gang. Først ut var de som skulle løpe én mil. Foto: Per Ervland Vis mer

Klare for én mil

Både Else og Tone hadde sagt ja til å løpe én mils-distansen, og da KK.no møtte dem i startområdet rett før løpet satte i gang, kunne de avsløre at de både gledet, og gruet, seg litt.






- Uff, jeg er utrolig spent, og gruer-gleder meg skikkelig. Blir jeg helt utslitt, så gjør jeg som jeg gjør på ski, da legger jeg meg rett ned, sier en tydelig spent og lattermild Else Kåss Furuseth til KK.no:

- Jeg fikk jo litt sjokk, for jeg hørte at det var noen som trodde at jeg skulle løpe aller først. Men det var jo helt feil. Da hadde vi jo ikke blitt ferdige før langt utpå kvelden.

Tone er treningsklærprodusent Bavacs nye ambassadør, og stilte selvsagt opp ikledd Bavac-tøy fra topp til tå.

- Jeg er jo Bavacs nye ambassadør da, så det er naturlig å være med på KK-mila, siden KK og Bavac er samarbeidspartnere. Pluss at jeg er jo veldig glad i trening og løping da, så dette er faktisk helt perfekt for meg, smiler hun.

- Det eneste som er litt kjipt er at jeg løp halvmarathon under Oslo Marathon i fjor, og da ødela jeg kneet mitt litt, så egentlig burde jeg ikke vært her. Men så er jeg litt dumdristig da, jeg lytter ikke alltid til kroppen min. Jeg bare liksom, og når jeg først skal være med vil jeg jo løpe hele greia.






LES OGSÅ: - Jeg er cirka like rask som Peppes

- Trener jevnt over hele tiden

Tross skaden håpet sangstjernen at hun ville klare å fullføre, og det gjorde hun med stil, på en tid på under én time.

Ifølge Tone har hun imidlertid ikke trent noe «spesielt» for deltagelsen på KK-mila.

- Nei, for jeg trener jo jevnt over hele tiden. Jeg løper mye, men oftere litt kortere distanser da, på grunn av kneet. Så egentlig løper jeg mest intervaller. Målet mitt med det her er bare å fullføre, sa hun før start.

Else på sin side, har faktisk trent siden april, og som følge av dette har hun gått ned mange kilo.

- Jeg ble jo spurt om å gjøre dette under KK-dagen tidligere i år, og har dermed trent regelmessig siden april. Jeg tok det liksom litt alvorlgi da, jeg tok utfordringen, for det er spennende, forteller hun.

NRK-profil Anne Rimmen måtte melde pass på selve løpet, på grunn av en fotskade hun pådro seg tidligere i år. 30–åringen hadde imidlertid kledd seg opp i sitt mest sporty antrekk, og var klar for å skape liv og steming i målområdet.

- Dette er et veldig positivt arrangement, og så er det så bra at det er skikkelig løpeglede og at ikke alt bare handler om resultater. Det er veldig sosialt og hyggelig, sier hun til KK.no.

Se flere bilder fra KK-mila nedenfor:


OPPVARMING: Det var super stemning på Aker Brygge da oppvarmingen før løpet satte i gang. Foto: Per Ervland
MANGE DAMER: Over 3000 kvinner var påmeldt på årets KK-mila arrangement. Foto: Per Ervland
FØR START: Spente kvinner gjør seg klare til løpet. Foto: Per Ervland
LEDET AN: En syklist ledet an foran damene. Foto: Per Ervland
STARSKUDDET GÅR: Over 3000 damer setter i gang. Først ut var de som skulle løpe én mil. Foto: Per Ervland
ELSE I FARTA: Her er Else Kåss Furuseth i gang med KK-mila 2011. Foto: Per Ervland
OVER BRUA: Det var litt av et syn som møtte skuelystne på Aker Brygge lørdag. Foto: Per Ervland
FARGEGLADE: Alle damene hadde på seg sporty løpetøy, uansett om de skulle løpe eller gå ( det er også tillatt å gå). Foto: Per Ervland
GOODY BAGS: Etter løpet ventet diverse herligheter kvinnene. Foto: Per Ervland
VARMET OPP: MGP-helt Didrik Solli Tangen var tilstede for å skape liv under oppvarmingen. Foto: Per Ervland
KLAR FOR ACTION: Her er Else Kåss Furuseth før løpet. Foto: Per Ervland





LES OGSÅ: Matplan for deg som trener hardt

Slik kommer du i form til KK-mila

Både Anne og Tone har imidlertid noen gode råd å komme med til dem som har lyst til å begynne å komme i form til neste års løp.

- Åh, mitt råd er at du bør varme godt opp før løpet. Det er alltid nøkkelen. Ellers lønner det seg å trene litt i forkant, gjerne løping, så kjenner du hva kroppen klarer, sier Tone.

- Jeg tenker at folk må finne den typen trening som passer for dem. Vi er liksom forskjellige alle sammen, og jeg har prøvd mye forskjellig opp gjennom. Noe er gøy og noe er veldig kjedelig. Så du må bare prøve deg frem og finne noe som passer for deg, noe som er gøy. Har du det ikke gøy med treningen er det veldig vanskelig å fortsette, sier Anne:

- Akkurat når det gjelder de som vil delta på KK-mila, så må jeg jo si at jeg aldri har løpt så langt. Men det handler jo om å trene litt regelmessig da, skal du komme og holde deg i form må det faktisk til.

Skal fortsette treningen

Ifølge Else hadde hun mål om å prøve å løpe på litt over én time, og det klarte hun. Ifølge komikeren ser hun heller ikke bort fra at hun vil delta på andre lignende løp.

- Jeg skal fortsette å trene, men dette er første og siste gang jeg går i løpetights på Aker Brygge, humrer hun:

- Jeg blir som regel med på alt det folk foreslår, men ikke Oslo maraton, da blir jeg jo ikke ferdig før etter en uke.

Ønsker du å komme i form til et slik løp? Da har KK.nos trenings- og kostholdsekspert Ina Garthe laget et supert treningsopplegg for deg:

Kom i form til KK-mila:

  • Del 1 - Motivasjon
  • Del 2 - Utstyr
  • Del 3 - Skadeforebygging
  • Del 4 - Kosthold
  • Del 5 - Treningsprogram
  • Kom i løpeform på åtte uker

    Noe du lurer på? Spør KK.no


    Hvordan kan jeg gjøre de trange, nye skoene mine mer komfortable? Hvordan legger jeg sminke som varer hele dagen? Når er det best å trene - før eller etter middag?

    Har du også et spørsmål om klær, sminke, kosthold eller trening? Send det til spor@kk.no, og vi vil finne det ut for deg.

  • Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

    Saker spesielt utvalgt for deg: