Lavkarbo og glutenfri focaccia

Focaccia

Lavkarbo og glutenfri focaccia

Publisert
Sist oppdatert

Focaccia er et populært brød, spesielt som tilbehør – herlig til suppe! 

(liten langpanne)

◗ 4 egg
◗ 200 g (1 beger) kremost til baking
◗ 100 g smør, smeltet
◗ 2 dl mandelmel
◗ 2 ss fiberhusk
◗ ½ ts salt
◗ 1 ½ ts bakepulver

Pynt:
◗ 100 g salatost
◗ ½ rødløk, liten
◗ noen blad frisk basilikum
◗ olivenolje
◗ flaksalt

1. Visp eggene lette og porøse med mikser. Tilsett kesam og visp videre slik at det blir godt blandet. Hell i det smeltede smøret og alle de tørre ingrediensene. Bland.

2. Hell deigen i en liten langpanne ca. 17 x 30 cm, som er dekket med bakepapir. Fordel salatosten i terninger over deigen sammen med rødløk i tynne skiver og basilikumblader. Trykk det litt ned. Ringle over litt olivenolje og flaksalt.

3. Stek brødet midt i ovnen ved 200° i ca. 25 minutter. Avkjøl på rist. Del i biter og oppbevar brødet kjølig.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer