5:2-dietten

NY forskning: 5:2-dietten virker!

De første resultatene av verdens største vitenskapelige undersøkelser av 5:2-dietten, ble i dag klart. ALLE går ned i vekt, men helseeffektene skiller seg fra person til person. Alle best fungerer dietten for personer med høyt blodtrykk og overvekt.

NY forskning: 5:2-dietten virker!
Publisert
Sist oppdatert

 Dette er fantastiske nyheter for alle vi som har erfart så positive resultater med dietten. Vi har hele tiden heiet på forskningen som pågår, kommenterer Lars O. Gulbrandsen, ansvarlig for suksessboka «Slank med 5:2-dietten».

 Professor Kerstin Brismar ved Karolinsk Universitetsykehus er ansvarlig for studiet, der 100 forsøkspersoner blir nøye fulgt i en seks måneders periode. Nå har gruppen med halvfaste-deltagere nådd halvveis – med resultater Bismar er svært fornøydmed:

- 99 prosent av halvfaste-deltagerne har gått ned i vekt, redusert bukfettet og fettmassen. Men alle går får ikke smalere midje, og effektene varierer svært fra person til person, sier hun til SVT.

Det varierende resultatet synliggjøres ved at en forsøksperson har gått ned 12 kilo, mens en annen bare har gått ned ett kilo. Men selv de som ikke har redusert så mye på vekten, har fått bedrede helseverdier. Ingen har tidligere undersøkt så mange personer som veksler mellom vanlige dager og halvfaste to ganger i uka.

(Kilde: expressen.se)

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer