Malou Aamund:

Vi må tenke annerledes for å bli hørt

Malou Aamund er direktør for Google, og forteller her om de fem store digitale trendene hun ser er på vei inn i livet vårt.

MALOA AAMUND: Malou Aamund er god til å være «på» når det kreves, men er også bevisst på ikke å være online når hun er hjemme. 
– Jeg er ekstremt god til ikke å ta telefonen, sier hun. FOTO: Andreas Houmann
MALOA AAMUND: Malou Aamund er god til å være «på» når det kreves, men er også bevisst på ikke å være online når hun er hjemme. – Jeg er ekstremt god til ikke å ta telefonen, sier hun. FOTO: Andreas Houmann Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I dag hjelper Google Maps oss med å finne veien til en ukjent adresse, og anslår hvor lang tid det vil ta å komme seg fra ett sted til ett annet allerede før første skritt er tatt. Rundt middagsbordet dør diskusjoner kjapt ut fordi vi enkelt kan søke opp det riktige svaret. Google er rett og slett en del av livet vårt – fra morgen til kveld.

Men millenniumsgenerasjonen, de som var ungdom på slutten av 1990-tallet og begynnelsen av 2000-tallet, nøyer seg ikke med svar i bokstaver. De hopper til videoer på YouTube for å se alt fra krevende fysikkforsøk til hvordan de skal legge helgens festmakeup.

Både Google og YouTube er under vingene til moderselskapet Alphabet, som er verdens mest verdifulle merkevare og verdens nest mest suksessfulle børsnoterte selskap.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer