
Denne artikkelen ble først publisert på nettsiden vi.no. Dette innholdet er nå overført til kk.no. Les mer om overføringen
Følg Vi.no på Facebook og Instagram, og motta nyhetsbrev ved å registrere deg her.
Planlegger du for Norgesferie og har tenkt deg ut å fly i sommer? Da bør du holde tunga rett i munnen, for det er mange potensielle bestillings- og avbestillingsfeller som kan koste deg dyrt.
Det fikk for eksempel en Norwegian-kunde erfare:
Norwegian-kunden hadde bestilt en flyreise i Norge - og hadde kjøpt en «avbestillingsbeskyttelse».
Men da hun kom i en situasjon hvor hun ville avbestille reisen, og ba om refusjon fordi hun trodde dette var dekket i avbestillingsbeskyttelsen, fikk hun seg en overraskelse:
Avbestillingsbeskyttelsen hun hadde betalt ekstra for, ga ikke rett til refusjon av billettkostnaden - fordi hun ikke var syk.
Og hun er ikke den eneste:
Forbrukerrådet har fått flere henvendelser om Norwegians «avbestillingsbeskyttelse» fra forbrukere som har trodd at dette var en fullverdig avbestillingsdekning.
Men det eneste Norwegians avbestillingsbeskyttelse gjelder for, er ved sykdom. Og da stilles det flere krav, for at «beskyttelsen» skal gjelde.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger