Flat Mage

1 minutt om dagen gir resultater

Her er verdens mest effektive mageøvelse.

DERFOR FUNGERER DET: Bakgrunnen for dette er at øvelsen trener musklene hardere enn noen annen øvelse, fordi både de rette og skrå magemusklene er involvert.   Foto: Panther Media
DERFOR FUNGERER DET: Bakgrunnen for dette er at øvelsen trener musklene hardere enn noen annen øvelse, fordi både de rette og skrå magemusklene er involvert. Foto: Panther Media Vis mer
Publisert
Sist oppdatert


DETTE FÅR DU PÅ PERSONLIGTRENING.no

  • Personlig oppfølging
  • Norges beste kostholdseksperter
  • Norges beste treningseksperter
  • Skreddersydd treningsprogram
  • Kostholdstest
  • Kondisjonstest
  • Se resultatene med grafer
  • Instruksjonsvideoer
  • Treningsdagbok
  • Drahjelp fra andre medlemmer
  • Nye treningsvenner
Personligtrening.no er eid av Aller Media, moderselskapet til Aller Internett, som utgir KK.no.


Nå som sommeren nærmer seg og bikiniskrekken blir bare større og større, er det viktig å huske på en irriterende ting: Det er umulig å punktslanke seg, selv om du ønsker det mer enn noe annet.

Men det er heldigvis noen øvelser som fungerer bedre enn andre.

LES OGSÅ: Slik får du bikinimagen

Involverer flere magemuskler

Nå har nemlig American Sports Council utnevnt øvelsen «Captains Chair» til verdens mest effektive mageøvelse.

Bakgrunnen for dette er at øvelsen trener musklene hardere enn noen annen øvelse, fordi både de rette og skrå magemusklene er involvert.

- Dette er en fin og enkel øvelse å gjøre. Alle har vel en stol de kan bruke. Min anbefaling er likevel å variere med flere øvelser for magen. Hvis du er ute etter noe som skikkelig svir: Prøv å trene mage med slynge, sier ansvarlig redaktør Irene Mårdalen i personligtrening.no

Sett av ett minutt hver dag til denne, og du vil forhåpentligvis se resultater.

LES OGSÅ: Snarveien til stram kropp

Slik gjør du det:


1. Sitt på en stol som er høy nok til at du kan bevege beina fritt uten å berøre gulvet.

2. Sett deg på hendene dine.

3. Legg kroppsvekten på hendene, som om du skulle løfte deg selv opp av stolen.

4. Bøy knærne litt og løft opp lårene cirka 6-8 centimeter fra stolen.

5. Senk lårene langsomt, men kontrollert, ned igjen.

6. Gjør øvelsen i minst ett minutt, men gjerne lenger.


LES OGSÅ: Ikke dropp denne øvelsen

Dette bør du være klar over

Selv om du drømmer om like flat mage som alle kvinnene i «Frustrerte fruer», bør du likevel være klar over en ting:

- Flat mage er ikke naturlig for de aller fleste kvinner. Det naturlige er en liten avrunding av magens nedre del, har treningsekspert Jill Jahrmann tidligere uttalt til kk.no.

LES OGSÅ: Kle deg slank

Her blir magemytene avslørt

Ettersom mange drømmer om en flat mage, finnes det naturlig nok mange myter om mageøvelser. Her er fire av dem.

Dersom du har akuttbehov for mageslanking, det er jo for eksempel aldri gøy med bulemage i bryllup, kan du prøve denne løsningen.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer