Flat Mage

11tips for flatere mage

Proffene deler sine magetriks.

Oi, så slitsomt det er å suge inn magen, og så trist det er å la den siste knappen være åpen. Det er andre metoder for å få den midjen du drømmer om, ifølge Health.com Her er 10 tips fra folk som vet hva de snakker om. Farvel, oppblåste mage, godkveld, ekstra kilo - hallo, tynnejeans!

Det generelle rådet alle trenere og kostholdseksperter gir for deg som vil gjøre noe med muffinmagen, er å sette inn støtet på tre områder:

  • Tren utholdenhet
  • Tren styrke
  • Juster kostholdet

  • 1. Spis nå

    - Du må spise et mellommåltid som inneholder proteiner mellom klokka 1500 og 1600 - hvis du spiser sen middag. Et eple og en håndfull mandler, kanskje? Et slikt mellommåltid fyrer opp forbrenningen og balanserer blodsukkeret ditt. Jo lavere blodsukker, jo lavere insulinnivå - og insulin gjør nemlig at du sparer på fettet rundt magen. Spis hver tredje til fjerde time for å holde blodsukkernivået jevnt.

    — Natasha Turner, naturopat og forfatter av Hormondietten.

    2. Bruk ballen

    Ligg flatt på ryggen med armene over hodet og bena strukket ut. Begynn med en ball i hendene og hold den over hodet. Senk ballen over brystet samtidig som du løfter bena for å møte ballen. Legg ballen mellom anklene. Legg ballen sakte ned på gulvet med bena, og strekk samtidig armene bak over hodet ditt. Gjenta 10-12 ganger, tre ganger i uken. Og husk å holde ryggen godt ned i gulvet mens du gjør øvelsen.

    —LaReine Chabut, forfatter av Exercise Balls for Dummies

    3. Glukagon er din venn

    - Glukagon er et hormon som produseres i bukspyttkjertelen, i samme område som insulin, men glukagon har motsatt effekt, det får blodsukkeret til å stige. Det har en meget sterk virkning på karbohydratstoffskiftet, i mindre grad også virkning på fett-og proteinstoffskiftet. Spis så lite sukker som mulig. Da får du lavere insulinnivåer, og høyere glukagonnivåer. Se for deg Pac Man som spiser seg rundt midjen din, mens den spiser fett for å få energi. Det er glukagon.

    —Jorge Cruise, forfatter av The Belly Fat Cure

    Les også: Få flatere mage på fire dager

    4. Tygg på dette

    - Å tygge maten er mitt beste tips for å unngå oppblåst mage. Tygg til maten føles som eplemos i munnen. Fordøyelse begynner i munnen, og uten nok tygging, blir ikke maten godt fordøyd. Hvis du gir magen en hjelpende hånd, får du mindre luft i magen.

    —Dawn Jackson Blatner, forfatter av The Flexitarian Diet

    5. Ikke fokusér på sit ups

    - Diett først, deretter utholdenhet, så styrketrening og til slutt mageøvelser. Det er mitt råd. Følger du dette kan du gå ned en kilo i uka. Bruk en time hver dag på å lage sunne måltider. Bruk 20 minutter tre til fire dager i uka på utholdenhetstrening. Bruk 15 minutter tre ganger uktentlig på styrketrening. Til slutt kan du bruke fem minutter tre dager i uka på mageøvelser.

    —Myatt Murphy, forfatter av The Body You Want in the Time You Have

    6. Strø på havsalt

    Saltet i maten kan være årsaken til at du er oppblåst. Bruk havsalt, som inneholder mindre natrium enn tradisjonelt bordsalt. Hold deg unna soyasaus, den har høyt natriuminnhold og vil nesten helt sikkert synes på magen. Sett smak på maten med tomatsalsa eller litt cayennepepper, som i tillegg har en positiv effekt på stoffskiftet.

    —Susan Irby, forfatter av Substitute Yourself Skinny

    7. Slå deg løs

    - Ta med litt boksing i utholdenhetstreningen. Når du bokser med vekter eller i hurtig tempo, jobber du med kjernemusklaturen som hjelper deg å få en flatere midje. Du må vri overkroppen for å få med deg alle magemusklene. Boksin forbrenner også godt med kalorier.

    —Michael Olajide Jr. og Leila Fazel, Aerospace High Performance Center.

    8. Juks litt

    - Dra oppmerksomheten vekk fra magen og til et sted på kroppen du er fornøyd med. Bra bein? Bruk skjørt eller smale bukser. Søte skuldre? Vis dem fram. Kvalitetskløft? Sørg for at BHen din gjør jobben sin.

    —Kim Johnson Gross, forfatter av What to Wear for the Rest of Your Life

    Les også: Strammere rumpe på 10 dager

    9. Størrelsen teller

    - Spis mindre porsjoner, og sørg for at du har fullkorn og enumettet fett i måltidet. Folk som spiser fullkorn mister mer fett rundt magen.
    Meny for flat mage:
    Frokost: En skive fullkornsbrød med peanøttsmør og en kopp med favorittbærene dine.
    Lunsj: Spinatsalat med skivet avokado, grillet tofu og cherrytomater med litt olivenolje og sitronsaft over.
    Middag: Grillet laks, ovnsbakt søtpotet og dampet asparges med olivenolje og hvitløk.
    Mellommåltid: En liten fettfri yoghurt med to spiseskjeer solsikkefrø.

    —Keri Glassman, forfatter av The O2 Diet og The Snack Factor Diet

    10. Le!

    - Det beste for magemusklene er å le. Hver gang du ler, strammer du magemusklene. Det finnes til og med latteryoga. Latterkrampe er definitivt å anbefale.

    —Kristin McGee, Pilatesekspert

    Sjekk KKs kjærlighetshoroskop