Nyttårsforsett

5 ting du bør bli flinkere til i 2015

Her er nyttårsforsettene du faktisk BØR ha.

HAR DU NYTTÅRSFORSETT? Se listen over hva du bør bli flinkere til i 2015. Foto: WavebreakmediaMicro - Fotolia
HAR DU NYTTÅRSFORSETT? Se listen over hva du bør bli flinkere til i 2015. Foto: WavebreakmediaMicro - Fotolia Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

KK.NO: «Jeg skal bli sunnere», «jeg skal begynne å trene» eller «jeg skal slutte å røyke» er typiske nyttårsforsett.

Det høres så lett ut, men det er en kjent sak at slike nyttårsforsett kan være vanskelige å holde.

I den forbindelse har KK.no spurt livsstilscoach Christine Ottestad (som også deltar på KK Dagen 24. april) om hva hun mener kvinner bør bli flinkere til i 2015.

Her er listen:

1. Begynne å kjenne etter

Veldig mange av oss haster avgårde i hverdagen og stopper sjelden opp.

VÆR TAKKNEMLIG: Ja, det er faktisk viktig å huske på dette, også i året som kommer! Vis de du er glad i at du er glad i dem også! Foto: Production Perig - Fotolia
VÆR TAKKNEMLIG: Ja, det er faktisk viktig å huske på dette, også i året som kommer! Vis de du er glad i at du er glad i dem også! Foto: Production Perig - Fotolia Vis mer

– Ta deg noen ekstra sekunder foran hver avgjørelse og kjenn etter om dette er noe du ønsker. Du vil da snart bli flinkere til å ta avgjørelser som passer deg – og ikke bare alle andre, råder Otterstad.

LES OGSÅ: Nyttårsløftene du klarer å holde

2. Pust

Pusten er sterk undervurdert, mener livsstilscoachen:

– Slik vi nå forstår viktigheten med yoga og mindfulness vil vi garantert snart forstå hvor viktig pusten er. Ta noen ekstra magadrag i løpet av dagen, kjenn at du puster helt ned i magen. Gjør det til en vane i 2015, du vil oppdage at helsa blir bedre!

LES OGSÅ: Slik holder du nyttårs-forsettene dine

3. Takknemlighet

– Joda, jeg vet dette ikke er noe nytt, og at det kanskje blir sett på som litt «2014». Men dette er en forutsetning for at vi skal klare å ha en godt liv. Evnen til å føle takknemlighet for det vi faktisk har, og la fokuset på hva vi ikke har ligge. Øve deg på å se hva du har i livet ditt, sier Otterstad.

LES OGSÅ: 6 sexy nyttårsforsett

4. Mat og søvn

Det er to ting vi ikke klarer leve uten - mat og søvn.

– De er det viktigste og mest grunnleggende i livet vårt, likevel er det disse to områdene vi slurver mest med. Er det ikke pussig? Ta deg tid til å gi kroppen din den beste gaven den kan få i 2015, riktig mat og nok søvn, råder KKs livsstilscoach.

LES OGSÅ: 5 ting du bør si til deg selv hver dag

5. Trening

Fysisk og psykisk helse henger tett sammen, ifølge livsstilscoachen.

– Kroppen er en fin maskin som er designet for å bli brukt. Gi deg selv en mentalt sterkt 2015 ved å ta med kroppen på laget. Du trenger ikke løpe maraton eller melde deg på Birken, det holder med litt bevegelse hver dag. Uansett hva du gjør, så vil du slå de som ligger på sofaen, påpeker Otterstad.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer