Treningsglede

Bli sprek på 15 minutter

Smart trening for late jenter.

<strong>OPP AV SOFAEN:</strong> Bli flinkere til å trene i hverdagen. Sett av 15 minutter hver dag til å få bedre kondis. Foto: All Over Press
OPP AV SOFAEN: Bli flinkere til å trene i hverdagen. Sett av 15 minutter hver dag til å få bedre kondis. Foto: All Over Press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Er trening noe som ikke har noe med deg å gjøre? Tenker du ofte «i morgon i morgon, men ikkje i dag»?

Du er ikke alene! Men selv om du lever et travelt liv (og følger med i utviklingen og forventer effektivitet og bla bla bla), så har du faktisk tid til dette.

Alt du trenger å gjøre er å sette av 15 minutter av livet ditt per dag - og det er vel ikke så mye å be om?

Les også: Dropp helsestudio - gjør dette

Farvel kalorier, farvel!

15 minutter daglig trening kan nemlig gi deg bedre kondis og samvittighet på kort tid. Og hvem vet, kanskje du blir fristet til å gjøre mer?

Litt bevegelse gjør mye for kroppen. Hva med å trene mens du pusser tennene, eller ta kneløft når du tar en dusj?

Er du sugen på å kvitte deg med 60 kalorierer på et blunk? Alt du trenger å gjøre er å følge disse rådene fra realbeauty.com. Det er gratis, enkelt og kan gjøres når som helst på døgnet.

Les også: Strammere rumpe på ti dager

Hverdagstreningen du kan mestre

  • Jumping jacks i to minutter.

  • Gå i trapper i tre minutter.

  • Ta en «vindmølle-strekk» i ett minutt.
    Forklaring: Stå med beina fra hverandre og strekk armene ut til siden. Bøy deretter magen, mens du strekker høyre hånd over venstre fot. Så går du tilbake til utgangsposisjonen. Strekk forsiktig, men dersom du ikke når foten din, strekker du bare så langt du klarer uten at det blir ubehagelig.

  • Push-up mot veggen i to minutter.
    Forklaring: Stå med skulderbreddes avstand mellom føttene, mens tærne dine er cirka en halv meter fra veggen. Plasser begge håndflatene mot veggen, men husk å ha skulderhøyde og skulderbreddes avstand mellom dem. Hold føttene på et sted og ryggen skal være rett. Flytt så kroppen mot veggen. Tell til tre mens du lener kroppen mot veggen, tell deretter til tre når du skubber deg vekk fra den.

    Les også: Slik får du flotte bein

  • Knebøy med stol i to minutter.
    Forklaring: Stå med ryggen til en robust stol og ha skulderbreddes avstand mellom føttene. Hælene skal være cirka 30 cenitmeter fra stolen, mens du holder armene rett ut foran deg, parallelt med gulvet. Så skal du senke kroppen til en sitteposisjon, mens du teller til tre og går tilbake til posisjonen du begynte med. Prøv å få beina i en 90 graders vinkel i det du inntar sitteposisjonen. Prøv å unngå å sitte under øvelsen for best resultat.

  • Jumping jacks i to minutter.

  • Gå i trapper i tre minutter.

  • Gratulerer! Nå har du svidd av 60 kalorier.

    Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer