Få enda bedre orgasmer med disse 10 tipsene. Foto: Pixland / Image Source
Få enda bedre orgasmer med disse 10 tipsene. Foto: Pixland / Image Source Vis mer

Knipeøvelser

Bygg bedre orgasmer

Slik når du ditt fulle potensial i senga.

Interessert i å få enda bedre orgasmer?

Nettstedet About.com:Sexuality vet hvordan.

Her får du 10 råd som kan hjelpe deg til å bygge bedre orgasmer.

  • Her er orgasme-nøkkelen
  • Slik får du super-orgasme
  • Slik får du multi-orgasmer


  • 1. Kontroller pusten

    Begynn å legge merke til hvordan du puster under sex.

    Holder du pusten av og til, eller merker du at du blir anspent? Kjenner du hvordan du skifter fra lav og dype drag til kort, rask pusting?

    Prøv deretter å eksperimentere med dybde og tempo. Forsøk å kontrollere pusten når du nærmer deg orgasme.

    Enkelte mener at lengre og dypere pusting rundt klimaks gjør dem mer oppmerksomme på hvordan hele kroppen reagerer under en orgasme.

  • Kunsten å slappe av
  • Yoga for ferskinger


  • 2. Beveg kroppen

    Dette virker trolig innlysende – og som et helt unødvendig punkt å ta med, men når det nærmer seg klimaks er det mange som blir så anspente at de «fryser».

    Dette kan stå i veien for å få orgasme eller en enda bedre orgasme. Ved å endre bevegelser og variere hvilke kroppsdeler du rører på kan du faktisk påvirke hvordan klimakset vil føles.

    Begynn med å legge merke til hvordan kroppen beveger seg under sex og når orgasmen er rett rundt hjørnet. Er det enkelte deler du ikke rører på i det hele tatt?

    Neste gang du onanerer kan du eksperimentere litt. Skift stillinger og varier hvilke bevegelser du bruker. Test så ut dine nyoppdagede erfaringer med en partner.

  • Slik blir du god i senga
  • Kunsten å onanere


  • 3. Finn grensen din, og lek med den

    Ofte er vi så oppsatte på å rekke den store finalen at vi haster oss igjennom at som kommer før. Mange mener de beste og kraftigste orgasmene er de som bygges gradvis opp.

    Men for å få til dette er du nødt til å finne ut hvor grensen din er: Punktet for orgasme. Hvis du bikker over, vil du nå klimaks. Når du har funnet grensen, prøv å holde igjen.

    Det er gjerne best å eksperimentere med dette på egenhånd. Onaner slik du vanligvis gjør. Når du merker at du nærmer deg orgasme, stopp opp. Når du kjenner at kroppen roer seg ned, begynn med rolig stimulering igjen. Gjenta dette tre eller fire ganger før du tillater deg selv å komme.

    Forfatterne av boken I Love Female Orgasm har en egen versjon av denne leken, som de kaller for «The Magic 10»: Når du kjenner at klimakset kommer, skift stilling og måte å stimulere på. Gjør dette ti ganger før du slipper orgasmen løs.

  • Slik får du super-orgasme


  • 4. Styrk PC-muskelen

    Det finnes faktisk en muskel som du kan trene opp til å gi både deg og partneren din mer utbytte i senga. Enkelte personer mener at sterkere bekkenmuskulatur, også kalt PC-muskel, gir kraftigere orgasmer.

    Denne kan styrkes ved hjelp av knipeøvelser. De gir økt tilstrømningen av blod til underlivet og kan også gjøre deg mer oppmerksom på bekkenområdet når dere har sex – noe som i seg selv også kan føre til mer intense orgasmer.

  • Den magiske sexmuskelen
  • 1-2-3, knip!


  • 5. Tenk utenfor kofferten

    Hvis du er på jakt etter bedre orgasmer, er dere nødt til å fokusere på mer enn genitaliene. Jo da, klitoris og penis spiller begge en stor rolle, men du må ikke glemme de viktige «birollene».

    Hele kroppen er full av nerver som venter på å bli hisset opp. Noen ganger kan det å stimulere andre områder endre hele orgasmen.

    Neste gang du har sex, enten alene eller sammen med en partner, bruk litt tid på å utforske hele kroppen. Ikke bare under forspillet, men også under samleiet. Fokuser på hva som føles godt, og når dere har funnet et herlig område, eksperimenter med trykk og tempo.

  • Erogene soner du ikke visste om
  • Hans glemte erogene soner


  • 6. Bruk musklene

    Under en orgasme hele kroppen spenne seg. Men under forspillet er det kun noen få muskler som veksler mellom spenning og avslapping.

    En måte å bygge bedre orgasmer på er å involvere hele kroppen, inkludert musklene. Finn ut hvilke muskler som er mest aktive før, under og etter en orgasme.

    Hvis du merker at kun ett område spenner seg før du kommer, prøv også å stramme en annen muskel med vilje. Lek med muskelspenning. Stram og hold i noen sekunder før du slapper av igjen.

  • Tren deg til bedre sex


  • 7. Slipp fantasiene løs

    Ikke nødvendigvis i virkeligheten, men i alle fall i hodet ditt. Fantasier kan hjelpe deg med slippe deg løs.

    Hvis du sliter med å bli opphisset og skikkelig tent, kan det å følge dine innerste, mest hemmelige erotiske tanker hjelpe.

    Dersom du ofte bruker fantasier for å komme i gang, kan du prøve å heller fokusere på egen kropp og hvordan den reagerer under sex.

  • Bør du røpe fantasiene dine?
  • Frisk opp med fantasier


  • 8. Eksperimenter med leketøy

    Sexleketøy, vibratorer spesielt, er for flere kvinner den beste og raskeste måten å nå toppen på.

    Leketøy er ikke avgjørende for et godt sexliv eller fantastiske orgasmer, men det kan gi en annerledes form for stimulering. Den typen orgasme du får ved bruk av seksuelle hjelpemidler kan kjennes svært ulike dem du får ved samleie.

  • De enkleste sexleketøyene
  • Få det gøy med sexleketøy


  • 9. Bli våt

    Hvis sexleketøy ikke er «din greie», finnes det andre, mer naturlige alternativ. Utnytt for eksempel vannstrålene fra dusjhodet eller badekarkranen. De gir en jevn form for stimuli.

    Dersom dere ikke bare har forspill, men også samleie i vann, kan det være lurt å bruke glidemiddel. Silikonbaserte produkter fungerer best.

  • Den store glidemiddel-guiden
  • Sexleketøy du ikke visste du hadde


  • 10. Sjekk helsa

    Hvis du har problemer med å få orgasmer eller synes at orgasmene føles annerledes ut enn vanlig, da kan det skyldes helsetilstander eller bruk av medikamenter.

    Hvordan sexen oppleves er avhengig av samspillet mellom kropp og sinn. Å snakke med legen om eventuelle bekymringer du måtte ha om sex er derfor en viktig del av det å bygge bedre orgasmer. Ta ansvar for din egen seksualhelse.

  • 16 helsegrunner til å ha sex
  • Derfor er orgasmer bra for helsa

  • LES OGSÅ:
  • Slik får du den beste orgasmen
  • Her er orgasme-nøkkelen
  • Slik får du super-orgasme
  • Slik får du multi-orgasmer
  • Orgasmen som tar helt av
  • 50 veier til hurra-orgasme
  • Den store orgasmeguiden
  • Orgasme for viderekomne
  • Sextriksene som alltid virker

  • Ta testen: Hvor bra er sexlivet deres?

  • Ta testen: Hvor sexy er du?
  • Ta testen: Hvor vågal er du i senga?
  • Ta testen: Hvem er du i senga?
  • Ta testen: Sex eller kjærlighet?
  • Ta testen: Hva kan du om oralsex?

  • Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

    Saker spesielt utvalgt for deg: