Flat Mage

Den enkle veien til flat mage

Du trenger faktisk ikke svette en dråpe.

ENKEL VEI MOT FLAT MAGE: Hvis flat-mage-planen din ikke går helt som planalgt, er det faktisk mulig å få en flat mage uten timesvis på treningssenteret.  Foto: Colourbox.com
ENKEL VEI MOT FLAT MAGE: Hvis flat-mage-planen din ikke går helt som planalgt, er det faktisk mulig å få en flat mage uten timesvis på treningssenteret. Foto: Colourbox.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
De fleste kvinner drømmer om en flat og veltrent mage, men det kan være lettere sagt enn gjort.

Flere timer med sit-ups i uken kan lettere gi deg et kink i nakken, enn det vil gi deg den magen du drømmer om.

Derfor er stående mageøvelser anbefalt som et bedre alternativ.

Men hvis flat-mage-planen din ikke går helt som planalgt, er det faktisk mulig å få en flat mage uten timesvis på treningssenteret.

Disse tre triksene vil gi deg en flat mage i en fei, skriver Prevention (Ekstern lenke).

LES OGSÅ: Ønsker du deg en flatere mage?

Rett deg opp!

- Bare ved å rette deg opp og forbedre holdningen din, kan enkelt få deg til å se over to kilo slankere ut, forteller Deborah L. Mullen, en treningsekspert fra California, til nettsiden.

Hun forteller at den beste måten for å bedre positur og kroppsholdning er pilates. Øvelsene bidrar til å forbedre kroppsholdningen og styrker musklene i magen og ryggen.

Prøv for eksempel denne pilates-øvelsen du kan gjøre i sengen:

  • Ligg på ryggen i senga med føttene godt plantet i madrassen. Pust dypt inn og sug magen så langt inn mot navlen som du kan. Prøv å senk nedre del av ryggen inn i madrassen ved bruk av kjernemuskulaturen (ikke rumpe eller bein). På rolig utpust stram magen og hold. Slipp opp på innpust. Gjenta øvelsen ti ganger.

    LES OGSÅ: Trening for deg som elsker sofaen

    Få en ekstra times søvn

    For lite søvn kan faktisk føre til overvekt, så du kan med god samvittighet holde deg under dyna litt lenger. Hvis du sover nok er det nemlig mindre risiko for at du overspiser dagen etterpå.

    - Det er en helt klar sammenheng mellom mangel på søvn, høyere nivåer av stresshormoner og vektoppgang, forteller Michele Olson, treningsforsker ved Auburn University.

    I en canadisk studie viste det seg at voksne som i gjennomsnitt får mellom 5-6 timer søvn hver natt har 35 prosent større risiko for å legge på seg. I tillegg var deltakerne 60 prosent større rundt midjen enn de som sov 7-8 timer hver natt.

    Så sørg for å komme deg i seng tidlig nok.

    LES OGSÅ: Tøy før du legger deg - sov bedre!

    Spis mer fullkorn og proteiner

    Å bytte ut raffinerte karbohydrater med fullkorn er ikke bare sunt, men det kan også bidra til å redusere fett på magen.

    En undersøkelse gjort ved Pennsylvania State University viste at deltakerne som spise mye fullkorn ble kvitt dobbelt så mye magefett, som de som ikke spiste noe. Fullkorn reduserer produksjonen av insulin, et hormon som får kroppen til å lagre mer fett, og derfor gjør det lettere å bli kvitt magefettet.

    I tillegg bør du inkludere mer proteiner. En studie av 60 menn og kvinner i Danmark viste at å inkludere 25 prosent av kaloriene fra proteinrik mat, kan få deg til å forbrenne dobbelt så mye magefett. Prøv også blåbær, mandler og laks som tar knekken på magefettet.

    For å virkelig få i gang forbrenningen er det også smart å starte dagen med en god frokost. Husk at etter en natts søvn har kroppen brukt opp 80 prosent av energien sin, og trenger påfyll for å fungere.

    LES OGSÅ: Dette er det nye superfrøet

  • Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer