Søvn

Det viktigste for kropp og utseende

Få kjendistrener Helle G. Bornsteins aller beste tips.

TONE DAMLIS TRENER: Du så Tone Damlis personlige trener, Helle Bornstein, flere ganger i TV-serien om Tone. Her får du hennes egne trenings-og kostholdstips. Foto: Andreas Fadum/All Over Press
TONE DAMLIS TRENER: Du så Tone Damlis personlige trener, Helle Bornstein, flere ganger i TV-serien om Tone. Her får du hennes egne trenings-og kostholdstips. Foto: Andreas Fadum/All Over Press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Helle G. Bornstein er personlig trener og gründer av Smart Trening - som har fokus på trening, kosthold og livsstil.

Hun er også personlig trener for popstjernen Tone Damli - og var flere ganger å se i hennes tv-serie «Tone» som ble sendt på TV 2 tidligere i vinter.

Som treningsekspert er Helle opptatt av å ta vare på kroppen sin, og KK.no har fått hennes beste tips når det gjelder skjønnhet, kosthold og trening.

Nedenfor finner du svarene fra vår raske «Q&A» med Helle:

1. Hvordan trener du selv?
- Jeg trener fast to ganger i uka. Da fokuserer jeg på styrketrening, hvor jeg har minimale pauser. På denne måten får jeg også kondisjonseffekt. Har jeg anledning, liker jeg å klatre eller buldre i tillegg, men jevnt over er det to økter i uka hele året rundt.

LES OGSÅ: Gjør søndagsturen til en kalorikiller

2. Hvordan er morgenrutinene dine?
- De består av å få barn opp og klar for barnehagen. Det er viktig med god tid på morgen uten stress og mas. Omega Cure og Dvitamin3 står alltid på menyen sammen med frokost. Har jeg ekstra god tid, lager jeg grønnsaksjuice eller egg.

3. Hva spiser du til frokost og middag?
- Det blir enten hjemmelaget frokostblanding, eller brød med lite sukker i til frokost. Gjerne med avokado! Kjører alltid ekte smør på brødskiva og mest mulig grønnsaker sammen med pålegget. Middag er enten fisk eller kjøtt med grønnsaker og noe fett. Det kan være blomkål og brokkolimos med smør i, eller blomkålsuppe laget fra bunn med fløte i. Unngår ris og pasta så mye jeg kan.

LES OGSÅ: Slik får du lekre bein til sommeren

4. Hvilke kroppsprodukter klarer du deg ikke uten?
- Body Shops Body Butter, Janssen cosmetics og Obagi serum, ansiktskrem, solkrem og Bareminerals pudder/rouge.

5. Hva er ditt aller beste skjønnhetstips – og aller beste treningstips?
- Solkrem og nok søvn! Bruk solkrem hele året og høy nok faktor. Nok søvn gjør at kroppen får det bedre innvendig og utvendig! Dropp avanserte treningsapparater, gjør det enkelt og effektivt. Push-ups, utfall, seteløft og dips er en inner-tier og du kan gjøre det hvor som helst!

6. Hva er helt nødvendig i din hverdag?
- Nok søvn, «off tid» fra telefon, pc og tv, mine faste treningsøkter, være sammen med sønnen min, å jobbe med det jeg brenner for, ha tid for meg selv, tid med familie og venner, og ha tid bare med mannen min.

LES OGSÅ: Stram kropp på fire uker

7. Hvor mye sover du?
- Kommer an på. Nå som jeg er gravid, sover jeg mer mer enn normalt. Kan sovne klokken 20-21 og sove til klokken 07.00. Jeg er A-menneske. Våkner tidlig og er godt fornøyd tidlig på kvelden. Men cirka 8-9 timer søvn gjør at jeg har energi hele dagen.

8. Hva har livet så langt lært deg?

- Å lytte til magefølelsen, i stedet for å prøve å finne et svar på alt.
Ha tillit til at det vil ordne seg når du møter motgang.

LES OGSÅ: Spis mer om du vil bli mindre

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer