En fin rumpe er det letteste på kroppen å trene fram. Foto: Image Source
En fin rumpe er det letteste på kroppen å trene fram. Foto: Image Source Vis mer

Trening

Dette gir deg sprettrumpe

To enkle øvelser.

Publisert
Sist oppdatert
Hvem ønsker seg vel ikke en snasen rumpe med sprett i?

Heldigvis er bakenden den kroppsdelen det er enklest å trene opp, og hvor du raskt ser resultater av innsatsen.

To øvelser som virkelig tar

Ifølge Ina Garthe, vår kostholds- og treningsguru her på KK.no, er to av de beste øvelsene for en flott sprettrumpe er knebøy og utfall.

Disse er relativt enkle å gjenomføre og du kjenner virkelig at det tar.

Vi har flere bilder av de to øvelsene inne på kk.no, slik at du ser teknikken.

I denne artikkelen får du flere instruksjonsvideoer med øvelser for en spretten rumpe - også knebøy og utfall er med her.

Slik gjør du det

Her er Inas oppskrift på knebøy og utfall:

Det viktigste er at du sørger for å holde ryggen rett og at knærne peker samme vei som tærne.

Prøv uten belastning først for å kjøre inn bevegelsen, og legg gjerne på belastning etter hvert.

Er du ikke på et treningssenter kan du bruke en sekk på ryggen, som du gradvis fyller opp.

Prøv å kjøre 3-4 sett med rundt 12 repetisjoner av hver. Du vil merke at du blir veldig støl, men det blir bedre.

Trappeløp og bakkeløp er også helt supre metoder for flott rumpe!

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer