Holdning

Disse øvelsene bør alle gjøre

Tar bort nakkevondt, hodepine og dårlig holdning.

KK.NO:  PC-sitting, ensformig belastning av kroppen og lite styrketrening over tid kan gjøre at holdningen vår blir dårligere.

Vi ender med å bli lutere i kroppen, noe som gjør at noen muskler på kroppen har jobbet mer enn andre over tid. 

- Ujenvnheter i kroppen skaper ubalanse, og med disse tre tipsene ønsker jeg å vise hvordan du enkelt kan gjøre små grep som kan være med på å forbedre holdningen og minske vondter i nakke og skuldre, sier KKs treningsekspert Anne Marte Sneve.

LES OGSÅ: Ikke glem å trene skuldrene

EFFEKTIV HJEMMETRENING: KKs treningsekspert - Anne Marte Sneve, viser deg enkle og effektive treningsøvelser, som du kan gjøre i din egen stue.
EFFEKTIV HJEMMETRENING: KKs treningsekspert - Anne Marte Sneve, viser deg enkle og effektive treningsøvelser, som du kan gjøre i din egen stue. Vis mer

I episode 9 av «Stram opp med Anne Marte» viser treningseksperten tre grep som gjør at du får bedre holdning.

Første øvelse skaper aktivitet i et område vi ofte er stive, øvelse 2 strekker på muskulatur i bryst som ofte er stram, og øvelse tre trener svak muskulatur i rygg gjennom en roøvelse.

- Samlet kan disse øvelsene være med på å utligne skjevhet i kroppen og opprettholde balansen mellom muskler på forside kropp og bakside kropp, forklarer Anne Marte.

Hun synes dette er effektive øvelser som ved å utføres 2-3 ganger i uka, kan gjøre en forskjell. Uten at du trenger å bevege deg lengre enn din egen stue.

Mer info om Anne Marte finner du på hennes hjemmeside!

Følg med på KK.no - hver uke frem til litt over jul vil vi publisere en ny episode av  «Stram opp med Anne Marte»!

Alle episodene finner du i sakene nedenfor: 

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: