PUNKTSLANKING ER IKKE MULIG: Men det finnes andre grep å ta for å få en flatere mage. Foto: All Over Press
PUNKTSLANKING ER IKKE MULIG: Men det finnes andre grep å ta for å få en flatere mage. Foto: All Over Press Vis mer

Flat Mage

Få flatere mage uten å trene

Seks enkle råd som kan ha en effekt.

Publisert
Skulle du gjerne hatt litt flatere mage?

Du vet sikkert allerede at det ikke går an å punktslanke seg, og at det ikke hjelper å ta hundre situps hver kveld heller.

SE OGSÅ: Vi avslører flat mage-hemmelighetene

Dessverre er det slik at for å få skikkelig effekt, må du både gå ned i vekt, og styrke magemusklene. Likevel er det ikke sikkert du blir kvitt den siste resten (særlig dersom den er et resultat av barnefødsel). Nå er ikke dette akkurat verdens undergang, men hvis du likevel ønsker det kan triksene under være verdt et forsøk. De krever uansett ikke allverdens av deg.

VIKTIG HVILE: Nok søvn er bra. De fleste trenger 7-8 timer hver natt. Foto: Colourbox.com
VIKTIG HVILE: Nok søvn er bra. De fleste trenger 7-8 timer hver natt. Foto: Colourbox.com Vis mer

TIPS 1: Rett deg opp


Første triks er å stramme opp holdningen. Da blir magen mindre, og du ser dessuten høyere og flottere ut ellers også. Lurer du på hva som egentlig er riktig holdning? I denne artikkelen får du oppskriften.



TIPS 2: Sov nok


Magefettet kan være et resultat av stress og lite søvn. Er du av dem som aldri kommer deg i seng før over midnatt, selv om vekkerklokka ringer halv syv? Klarer du å endre uvanen og komme deg i seng i ellevetiden så kan det hjelpe.

LES OGSÅ: Derfor får du mørke ringer under øynene

TIPS 3: Unngå oppblåsthet


Å ha litt magefett er én ting, men oppblåsthet er mer irriterende. Plages du av dette? Prøv å identifisere hva det er som gjør deg oppblåst. Klassiske syndere er løk, gjærbakst og melkeprodukter. Prøv å kutte ned på disse og se om det hjelper. Det kan også være sterke krydre som chili og hvitløk som gjør at magen eser.

TIDDELIDO: Jeg sitter her sånn litt på tvers ... Foto: Colourbox
TIDDELIDO: Jeg sitter her sånn litt på tvers ... Foto: Colourbox Vis mer

TIPS 4: Dropp kullsyre


Drikker du mye kullsyreholdig væske? Brus og lettbrus er jo ikke bra uansett, men selv Bris eller Farris bør droppes om du plages av utstående mage. Kullsyren fyller magen med luft, og dermed blir du oppblåst.



TIPS 5: Få fart på tarmen


Ideelt sett skal du gå på do og gjøre nummer to én til to ganger om dagen. Dersom du ikke får det til, vil magen begynne å bule. Prøv å spise mer fiber for å få fart på tarmen. Fiber finnes i grove kornprodukter, men også i frukt og grønt. Sjekk hvor mye fiber du bør få i deg daglig i denne artikkelen.

TIPS 6: «Passiv» magetrening


Du trenger ikke streve deg gjennom ørten situps eller stå planke til du ser i kryss for å trene magemusklene. Det enkle er ofte det beste, og i dette tilfellet er det bare å huske på å trekke navlen inn mot ryggraden. Det kan gjøres når som helst og hvor som helst. Legg inn noen økter i løpet av dagen, for eksempel når du går til og fra bussen. Alle monner drar!

Denne artikkelen har tidligere vært publisert på KK.no, men har blitt funnet frem for å glede nye lesere.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer