Trening

Få tid til å trene

Les tipsene fra KKs treningsekspert og treningsfaglig ansvarlig i SATS-kjeden, Jill Jahrmann.

Foto: Steinar Torvbråten
Foto: Steinar Torvbråten Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Tid er for mange selve bøygen, og da lønner det seg å fokusere på to stikkord: smart planlegging og prioritering.

  • For de fleste fungerer det best med faste treningsøkter.

  • Legg opp til overkommelige tider og sett av disse som helt faste treningstider.

  • Ser du at uken ikke tillater deg å sette av to kvelder, dropp det. Ingenting er verre enn forsetter du ikke klarer å leve opp til.

  • Tenk heller prioritering, og vurder å bruke en morgentime hver uke (slett ikke ille når man kommer inn i det), eller legg en treningsøkt til helgen. En annen mulighet er å trene 30 minutter i lunsjpausen og spise en
    rask lunsj etterpå.

  • Hvis noe kommer i veien, lønner det seg å sette av ny tid umiddelbart.

  • Er du typen som ikke trives med faste, langsiktige planer, tenk heller kortsiktige planer og prioritering. Ta et overblikk over uken som kommer søndag ettermiddag og plott inn trening.

  • Starter du arbeidsdagen med et møte klokken ni, kan du kanskje trene først. Avsluttes arbeidsdagen plutselig én time tidligere enn vanlig, bør også treningsbagen være klar.

  • Et godt råd er alltid å ha treningsbagen pakket i bilen eller på jobben, slik at mulighetene kan utnyttes når de dukker opp.



    Hva er dine beste treningstips?

  • Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer