Trening

Få tid til å trene

Les tipsene fra KKs treningsekspert og treningsfaglig ansvarlig i SATS-kjeden, Jill Jahrmann.

Foto: Steinar Torvbråten
Foto: Steinar Torvbråten Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Tid er for mange selve bøygen, og da lønner det seg å fokusere på to stikkord: smart planlegging og prioritering. For de fleste fungerer det best med faste treningsøkter. Legg opp til overkommelige tider og sett av disse som helt faste treningstider. Ser du at uken ikke tillater deg å sette av to kvelder, dropp det. Ingenting er verre enn forsetter du ikke klarer å leve opp til. Tenk heller prioritering, og vurder å bruke en morgentime hver uke (slett ikke ille når man kommer inn i det), eller legg en treningsøkt til helgen. En annen mulighet er å trene 30 minutter i lunsjpausen og spise enrask lunsj etterpå. Hvis noe kommer i veien, lønner det seg å sette av ny tid umiddelbart. Er du typen som ikke trives med faste, langsiktige planer, tenk heller kortsiktige planer og prioritering. Ta et overblikk over uken som kommer søndag ettermiddag og plott inn trening. Starter du arbeidsdagen med et møte klokken ni, kan du kanskje trene først. Avsluttes arbeidsdagen plutselig én time tidligere enn vanlig, bør også treningsbagen være klar. Et godt råd er alltid å ha treningsbagen pakket i bilen eller på jobben, slik at mulighetene kan utnyttes når de dukker opp.Hva er dine beste treningstips?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer