Stram Opp Med Anne Marte

Få topp kondis i din egen stue

- Du kan få mye effekt bare på 15-20 minutter, sier KK-ekspert Anne Marte Sneve.

I september kunne vi avsløre at Anne Marte Sneve er hanket inn som ny treningsekspert i KK.

31-åringen, som blant annet er kjent fra livsstilsprogrammet «TV2 Sporty» har som mål «å formidle treningsglede og inspirere folk til å ville gjøre grep i livet sitt».

LES OGSÅ: Intervaller får deg raskest i form

Ny webtv-serie

Denne uken er det premiere på KK og Sneves nye webtv-samarbeid «Stram opp med Anne Marte», som vil sendes en gang i uken på KK.no frem til rett over jul. 

NY WEBTV-SERIE: Stram opp med Anne Marte vil sendes 1 gang i ukens frem til rett over jul.
NY WEBTV-SERIE: Stram opp med Anne Marte vil sendes 1 gang i ukens frem til rett over jul. Vis mer

I denne serien vil du få enkle, effektive og brukervennlige treningstips, og det beste av alt er at de fleste øvelsene kan gjøres hjemme i din egen stue.

Først ut er kondisjon, eller Tabata. Hele episoden ser du øverst i saken!

- Tabata vil si kortintervaller. Det er en fin måte å snike inn litt intensiv kondisjonstrening på, hjemme på ditt eget stuegulv. Det krever ikke mye utstyr eller plass, og det tar heller ikke mye tid, forklarer Sneve: 

- Mange tenker at man i hvert fall må trene 45 minutter for å få effekt, men ved å trene på denne måten, kan du få mye effekt bare på 15-20 minutter. Det har altså aldri vært enklere å snike inn litt trening i hverdagen!

LES OGSÅ: Tren kortere - bli sprekere

2 øvelser

- Jeg har valgt to øvelser jeg kjører i kombinasjon. Felles for disse er at det er helkroppsøvelser som involverer mye muskler av gangen. Gjøres dette i tempo vil pulsen raskt gå opp, sier hun. 

Andre øvelser du kan kombinere kan være:
1. Burpees (spensthopp) og løping på stedet
2. Utfall kombinert med pushups
3. Hoppetau (20 sekunder på ene beinet, så 20 sekunder på det andre)
4. Løping på stedet kombinert med sidehopp

Til forsiden