Forbrenning

Forbrenning – slik kan du «ødelegge» den

Dette er noen av de vanligste tabbene vi gjør når vi vil ned i vekt.

ØDELEGGER FORBRENNINGEN: En stor tabbe mange slankere gjør er at de spiser for lite.
ØDELEGGER FORBRENNINGEN: En stor tabbe mange slankere gjør er at de spiser for lite. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

KK.NO: Forbrenningen vår er slett ikke konstant. Det er ikke slik at noen alltid har høy forbrenning, mens andre har lav – uansett hva man gjør og hvordan man spiser. 

Forbrenningen kan nemlig påvirkes av en rekke ting vi gjør, og mange av oss er nok ikke klar over at vi ødelegger for oss selv.

Men vi har også to stadier av forbrenning; Hvileforbrenningen som handler om forbrenningen du bruker i hvile, samtidig som vi også har en forbrenning som øker når vi bruker musklene våre

– Hvileforbrenning eller basalforbrenning er mengde energi kroppen bruker i løpet av et døgn og i hvilende tilstand. Hvileforbrenningen utgjør cirka 60 til 75 prosent av vårt totale energiforbruk, sier personlig trener hos MykjeMeir, Lars Rune Haslestad til KK.no. 

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer