Frokost

Frokost

6 alternativer for frokost + tips om hvilke typer pålegg du bør velge.

Publisert
Sist oppdatert
Alternativ 1 1,5 skive grovbrød med pålegg (se tips nederst) og et skrapet lag lettmargarin så mye tomat, agurk, paprika, salatblader som du ønsker 1 glass skummet/ekstra lett melk 1 dl appelsinjus eller 1 frukt kaffe eller teAlternativ 2 2 grove knekkebrød med pålegg (se tips nederst) og lettmargarin så mye tomat, agurk, paprika, salatblader som du ønsker 1 glass skummet/ekstra lett melk 1 dl appelsinjus eller 1 frukt kaffe eller teAlternativ 3 havregrøt av 1 dl havregryn og 1,5 dl vann eller skummet/ekstra lett melk 1 ss lettsyltetøy eller en liten håndfull rosiner 1 dl appelsinjus eller 1 frukt kaffe eller teAlternativ 4 40 gram kornblanding (usøtet) 2 dl melk (skummet, ekstra lett, lettmelk, Cultura, Biola, yoghurt naturell eller lettyoghurt) 1 dl appelsinjus eller 1 frukt kaffe eller teAlternativ 5 1 skive grovbrød og 1 knekkebrød med pålegg (se tips nederst) og lettmargarin så mye tomat, agurk, paprika, salatblader som du ønsker 1 glass skummet/ekstra lett melk 1 dl appelsinjus eller 1 frukt kaffe eller teAlternativ 6 1 skive grovbrød omelett: 2 egg, 3 skiver skinke, 1/3 paprika, et par champignonger og litt purreløk så mye tomat, agurk, paprika, salatblader som du ønsker 1 glass skummet melk kaffe eller teSe også: Lunsj (6 alternativer) Middag (tips) Kveldsmat eller dessert (forslag til hva du kan spise) Mellommåltid (forslag til hva du kan spise)Tips for påleggOstMager ost til hverdag, som light-varianter og cottage cheese.Kjøttpålegg Maks 10 prosent fett, som kokt skinke, hamburgerrygg, roastbiff, alle typer ren skinke, kylling- og kalkunpålegg, skinkestekSyltetøyVelg varianter som inneholder mer bær og mindre sukker.Fisk og skalldyr Røkt eller gravet laks eller makrell, makrell i tomat, tunfisk på boks, sild, sardiner, reker, krabbe og crabsticks. Hvis du skal ha majones, bruk bare et tynt lag.PåleggssalaterMajonessalater, som italiensk salat og lignende, bør ikke inneholde mer enn 10 prosent fett.EggHardkokt egg i skiver kan også brukes som pålegg.NB: Vær også obs på mengden pålegg du bruker. Det er like viktig som typen pålegg.Se også: Lunsj (6 alternativer) Middag (tips) Kveldsmat eller dessert (forslag til hva du kan spise) Mellommåltid (forslag til hva du kan spise)Les mer om frokost på KK.noFrokosten som varer helt til lunsjDet beste du kan spise til frokostHva du spiser til frokost forteller mer om deg enn du tror

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer