En økologisk start på dagen er første skritt på vejen. Også for den internationale hotellkjeden, Choice Hotels, hvis 163 hoteller i Skandinavia på sikt vil være økologiske døgnet rundt, skriver berlingske.dk..
Grønne gjester
Hotellkjeden hadde ambisjoner, men det var opp til hotellgjestene om det skulle bli med drømmen. En økologisk frokost var det første som ble testet ut.Den grønne frokosten ble en klar suksess. Gjestene likte initiativet og 85 prosent svarte at de enten selv kjøpte eller var positive til å kjøpe økologiske varer.
Grønn start på dagen
Dereter var det ingen ting å diskutere, og fra og med 1.februar ble det innført fullverdige grønne frokoster på alle de 163 hotellene som kjeden har i Skandinavia. På buffetene er alle melkeprodukter, ost, frokostblanding, kornprodukter, marmelade, kaffe og juice økologiske.- Hittil har økologi vært luksusvarer distribuert på detaljnivå og produksjonen har ikke egnet seg for storkjøkkendrift, sier markedssjef for Choice Hotels, Jens Mathiesen, om startvanskene kjedene har måttet gjennomgå.
Den økologiske satsingen vil føre til at syv millioner hotellgjester i år vil drikke 2,2 millioner glass med økologisk melk og spise 6,3 millioner skiver økologisk ost. ologisk tomat.
LES OGSÅ:

