Treig service ødelegger matgleden vår. Professor Kai Victor Hansen ved Universitetet i Stavanger har i årevis forsket på hva som er viktig for oss når vi spiser ute.Dette betyr mest for oss på restaurant:Hvordan mat og drikke smaker. Hvordan det ser ut i lokalet. Atmosfæren i lokalet. Hvem vi spiser sammen med. Hvordan servicen er. Det som har overrasket mest er hvor mye omstendighetene rundt betalingen har å si for hvor fornøyde vi er med restaurantbesøket.- Mange spisegjester synes de må vente lenge før de får gjort opp for seg. Selv om alt ellers har vært bra, er dette avgjørende for deres opplevelse av restaurantbesøket, fordi måltidet ender i irritasjon, sier Hansen i en pressemelding.Vårt møte med de ansatte på restauranten er viktig.- I noen restauranter har kelnerne ansvar for faste bord. Ikke alle gjester forstår dette, og synes dermed servicen er dårlig når de prøver å få oppmerksomheten til en kelner som ikke jobber ved deres bord, forteller professoren.Gjestene kan fortsatt mene de har hatt en god opplevelse til tross for at det blir gjort feil med maten, så lenge feilen blir rettet opp og servicen ellers er bra.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger