Trening

Her kan du forbrenne 650 kcal i timen

Det er god grunn til å begynne med 90-talls aktiviteten igjen.

EN SUPER TRENINGSFORM: Rulleskøytene hadde kanskje sitt høydepunkt tidlig på 90-tallet, men aktiviteten får deg faktisk til å forbrenne over 600 kalorier i timen. Foto: Thinkstock.com
EN SUPER TRENINGSFORM: Rulleskøytene hadde kanskje sitt høydepunkt tidlig på 90-tallet, men aktiviteten får deg faktisk til å forbrenne over 600 kalorier i timen. Foto: Thinkstock.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Det finnes mange forskjellige måter du kan forbrenne kalorier på, og det trenger slettes ikke bety at du må jogge på tredemølla i en evighet.

Med den riktige metoden kan blant annet en gåtur bli like effektivt som å jogge, og faktisk kan du forbrenne over 900 kalorier på shopping.

Det finnes også mange andre aktiviteter der du ikke engang merker at kaloriene og kiloene renner av, og ifølge helsenettsiden FitSugar.com er rulleskøyter en av dem.

Derfor er det god grunn til å finne frem rulleskøytene du har hatt liggende i boden siden tidlig på 90-tallet, og etter en grundig sjekk av bremser, komme deg ut på tur.

LES OGSÅ: Treningstøyet som får deg i gang

MORSOMT OG VELDIG EFFEKTIVT: Ta med deg god musikk og stå på rulleskøyter.  Foto: Getty Images/iStockphoto
MORSOMT OG VELDIG EFFEKTIVT: Ta med deg god musikk og stå på rulleskøyter. Foto: Getty Images/iStockphoto Vis mer

Forbrenn 650 kalorier i timen

Selv om rulleskøyter kan se ut som en relativt enkel aktivitet, kan du nemlig forbenne et flust med kalorier.

Aktiviteten får virkelig hjertet til å pumpe, og slike aktiviteter hvor du skøyter med beina gir en lignende effekt på kroppen som når du jogger.

Faktisk kan du forbrenne opp mot 162 kalorier på bare et kvarter, og så mye som 650 kalorier på én time.

(Artikkelen fortsetter under bildet)







Øker koordinasjonen og trener balansen

Ikke nok med at du forbrenner mye kalorier ved å stå på rulleskøyter, men i tillegg er det en genial aktivitet for å tone underkroppen.

De naturlige bevegelsene hvor du skyver beina fra side til side er bra for å trene lårene. Rulleskøyter er også et godt alternativ for deg som ønsker en aktivitet uten belastningen som er når du jogger på asfalten.

LES OGSÅ: Trener du i mer enn én time?

Å stå på rulleskøyter er også en god øvelse for å trene opp koordinasjonen. Det krever litt trening til å begynne med, men både fleksibiliteten og koordinasjonen vil bli betraktelig bedre.

Dette kommer av at aktiviteten tvinger deg til å jevne ut balansen og finne tyngdepunktet ditt. I likhet med yoga vil også de myke og glidende bevegelsene påvirke kroppsholdingen ellers.

Sist, men ikke minst, vil en tur på rulleskøyter et par ganger i uken hjelpe til med å klarne hode og gi deg litt frisk luft. For å få opp intensiteten og gjøre det litt morsommere kan du også ta med litt musikk.

LES OGSÅ: Forbrenner 6000 kalorier om dagen

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer