Treningssenter

Kom i gang på treningssenteret

Med disse triksene blir det verken ukomfortabelt eller flaut.

BLI KOMFORTABEL PÅ TRENINGSSENTERET: Ikke gå glipp av gode treningstimer fordi du er ukomfortabel. Start heller med disse triksene.  Foto: Colourbox
BLI KOMFORTABEL PÅ TRENINGSSENTERET: Ikke gå glipp av gode treningstimer fordi du er ukomfortabel. Start heller med disse triksene. Foto: Colourbox Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Har du endt opp som støttemedlem etter du meldte deg inn på et treningssenter tidligere i år?

Det er du ikke alene om.

For enkelte skyldes det at tiden ikke strekker til, men det er også mange av dem som syns det kan være ukomfortabelt å trene på et nytt og ukjent sted.

Du frykter kanskje at du skal gå rundt uten at du helt vet hva du skal gjøre, eller hvor du skal begynne.

Men treningssenteret er ikke bare for atleter, og med den riktige fremgangsmåten sklir du rett inn du også, skriver Fox News (Ekstern lenke).

LES OGSÅ: Slik får du tid til trening i hverdagen

Bestill en time med treningsveileder

Det er ikke meningen at du bare skal dukke opp på treningssenteret uten å vite hva du skal gjøre.

På de fleste treningssenterne får du en gratis veiledningstime hvor du får en gjennomgang av apparatene, i tillegg til at det blir utarbeidet et program som passer for deg.

Husk, treningssenteret er ikke bare for atleter

Ikke glem at treningssenteret er for alle uavhengig av hvilket nivå du er på, hvilken størrelse du har, hvor gammel du er eller hvilken form du har.

Du er én av mange som skal trene der, og alle som er på treningssenteret har et felles mål om å leve litt sunnere - det er det som er det viktigste.

LES OGSÅ: Sjekk Adéles siste treningstest

Ikke bli skremt av de andre som er der

De fleste som er på treningssenteret er mest interessert i å få gjort unna treningsøkten før de kommer seg ut igjen, og som oftest er de så fokusert på hva de driver med selv at de ikke tenker over dem som er rundt seg.

Hvis du først får noen blikk, ikke anta at det er ment negativt, men vis dem uansett hva du er i stand til.

Alle har vært nybegynnere

Uansett hvor godt trent en person er, har også han eller hun startet et sted, selv om det ser ut til at de vet nøyaktig hva de driver med nå.

Faktisk er det mange av dem som bare startet for noen måneder siden, og da kan du se hvor raskt du også vil komme inn i det.

LES OGSÅ: - Jeg er cirka like raskt som Peppes

Ikke vær redd for å prøve en time i sal

Sjekk ut timeplanen til seneteret for å se om det er noen timer i sal som ser morsomt ut for deg. Det finnes mye morsomt der ute, som også er trening. Prøv for eksempel noen av disse høstnyhetene.

Blant timene finnes det noe for alle nivåer, og underveis forteller instruktøren alltid hva du skal gjøre slik at du enkelt kommer inn i det.

Velg et tidspunkt hvor det er rolig

De mest travle tidspunktene på treningssenteret er før jobb, i lunsjen og etter jobb. Hvis du ikke vil at det skal være altfor mange mennesker der, kan du velge noen tidspunkt utenom dette.

Ta med deg en venn

Enten det du tar med deg enda en nybegynner eller det er noen som er drevet på denne type trening, blir ting alltid lettere når man er to.

Det viser seg også at hvis du ønsker å gå ned i vekt, kan en treningspartner bidra til å motivere slik at du lettere når målene dine.

LES OGSÅ: Slik går du ned i vekt på jobb

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer