Kk-mila

Kom i løpeform på 8 uker!

Her er oppskriften.

HER ER PROGRAMMET: Følger du dette opplegget kan du regne med en vesentlig formforbedring innen 8 uker.
HER ER PROGRAMMET: Følger du dette opplegget kan du regne med en vesentlig formforbedring innen 8 uker. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert




Du har åtte uker på deg til å bli klar for KK-mila.

MELD DEG PÅ HER!

Du kan også melde deg på med sms! Send KKMILA og e-postadresse til 1901 (kr 1).
Eksempel: KKMILA Kari Nordmann kari@nordmann.no og send til 1901.

Eller vil du kanskje bare få litt fart på kroppen?

Følg treningsprogrammet over artikkelen, og kom i ditt livs form!

TA VARE PÅ KROPPEN: Du trenger ikke masse utstyr for å jogge, men to ting bør du ha: gode joggesko og en skikkelig sports-bh. Foto: Thinkstock
TA VARE PÅ KROPPEN: Du trenger ikke masse utstyr for å jogge, men to ting bør du ha: gode joggesko og en skikkelig sports-bh. Foto: Thinkstock Vis mer

Ina Garthe er guiden

Vår kost- og treningsekspert Ina Garthe har laget programmet.

Du kan bytte ut en økt i uken med sykling/aerobic for å få variasjon og forebygge belastningsskader. Løp både på asfalt, grusvei og sti. Tilpass tempo til formen din.

Mister du en økt innimellom er det ingen krise. Rekker du bare to økter i uken går det også bra, men når du først trener bør du være effektiv og presse deg litt.





HER ER PROGRAMMET: Følger du dette opplegget kan du regne med en vesentlig formforbedring innen 8 uker.
HER ER PROGRAMMET: Følger du dette opplegget kan du regne med en vesentlig formforbedring innen 8 uker. Vis mer

Riktig utstyr

Du trenger ikke masse utstyr for å jogge, men to ting bør du ha: gode joggesko og en skikkelig sports-bh.

Riktige joggesko er viktigst. Gode joggesko har støtdemping og stabilisering som forhindrer skader. Noen sportsbutikker tilbyr gå/løpetest for å finne riktig sko. Har du mulighet til det, er det aller best.

En god sports-bh er et must, uansett størrelse på brystene dine. Store bryster trenger brede stropper, separate cuper og godt hold. Hopp litt rundt i prøverommet for å se om den holder mål.





Vil du ha mer veiledning? Her får du et kom i form-opplegg som Ina har skreddersydd nettopp for deg som skal delta i KK Mila 2011:

Kom i form til KK-mila:

  • Del 1 - Motivasjon
  • Del 2 - Utstyr
  • Del 3 - Skadeforebygging
  • Del 4 - Kosthold
  • Del 5 - Treningsprogram

  • Ina Garthe er trenings- og kostholdsekspert i KK. Du kan sende inn spørsmål til hennes spalte i bladet på ina.garthe@kk.no. Foto: Astrid Waller
    Ina Garthe er trenings- og kostholdsekspert i KK. Du kan sende inn spørsmål til hennes spalte i bladet på ina.garthe@kk.no. Foto: Astrid Waller Vis mer
    Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

    Les mer