SKRÅ HALSMUSKEL: Du kan oppnå en flott glød ved å massere de skrå halsmusklene jevnlig. Foto: All Over Press
SKRÅ HALSMUSKEL: Du kan oppnå en flott glød ved å massere de skrå halsmusklene jevnlig. Foto: All Over Press
Massasje

Musklene du bør massere hver dag

Har en positiv effekt etter bare noen få minutter!

Er det noe vi er opptatt av om dagen, så er det hvordan få mer glød i et ansikt som har blitt virkelig blekt, bortsett fra hissige røde flekker og blå ringer under øynene.

Butikkhyllene florerer også av produkter som skal hjelpe huden til å virke friskere og sunnere enn hva årstiden skulle tilsi.

Kremer med vitaminer og magiske urter fra den andre siden av jordkloden og mirakelkremer med perlermor og lysreflekterende pigmenter i.

Ikke minst - du kan trylle bort blå ringer, gusten hud og bleke kinn med foundationer, highlightere, concealere og rouger.

LES OGSÅ: Enkle frisyrer alle får til.

De skrå halsmusklene

Men det er faktisk noen grep du kan gjøre som ikke koster noen ting. Joda, det hjelper alltid med en løpetur, drikke masse vann, skvette iskaldt vann i ansiktet, ta en detox i ny og ne og ikke minst massere ansiktet når du renser huden om morgenen.

De fleste av oss har kanskje ikke fått med seg hvilken gunstig effekt det har på ansiktet vårt når vi masserer på de skrå halsmusklene.

Ann-Kristin Hellerslien er hud- og kroppsterapeut hos Thalgo. Hun forteller at vi bruker den skrå halsmuskelen ganske så statisk, og den brukes nesten kun når vi vrir hode fra side til side.

Siden vi ikke bruker disse (kanskje uoppdagede) musklene så mye, sier det seg jo selv at de blir ganske stive.

Men - det man ikke er klar over, er at når det blir så stivt, så forsinker det oksygenet å komme opp til hodet og ansiktet.

Den uante effekten er faktisk at ansiktet ditt kan miste både farge og glød.

LES OGSÅ: Næringsstoffene som redder håret ditt.

Masser gløden tilbake

Den hyggelig nyheten er at det er så utrolig enkelt å gjøre noe med, og kan til og med spare deg for ekstra kroner i glødprodukter.

Vri litt på hodet, så blir det lettere å ta tak i muskelen. Du kjenner veldig godt når du begynner å kna på muskelen at det er både ømt og litt vondt. Men du kan bestemme selv hvor hardt du vil kna.

Du kan også kjenne at det begynner å prikke litt og at huden blir varm. Det er bare en bekreftelse på at det virker!

Masser for eksempel litt hver dag mens du sitter på bussen eller grubler foran pc-en. Etter kort tid vil du oppdage at musklene ikke er vonde lengre. Og glødeffekten, den kommer du til å merke fort!
Til forsiden