Faktene til Wellas Josh Wood er ganske avslørende når han sier hva han mener om foliestriper. Det mener han var «ut» allerede på 90-tallet, ja, selv da Jennifer Aniston gjorde stripene legendariske i sin rolle som Rachel i «Friends».
Josh Wood er Wella Professionals Global Creative Director på farge, og kan vel sies å være en av verdens ledende trendsettere innen feltet.
LES OGSÅ: Nå skal skoene virkelig skinne
Ny teknikk
For ikke lenge siden lanserte Wella fargekolleksjonen Illumina, som skal kunne få håret til å skinne, samtidig som det ser naturlig ut.Det aller siste er enda en ny oppfinnelse - som skal gjøre det mulig å farge håret i flere lag uten at fargene smitter over i hverandre. Teknikken kalles «Color id». Frisøren kan faktisk legge inn så mange farger han bare vil uten at fargene blander seg i hverandre.
I tillegg til at frisøren sparer mye tid på å slippe å legge hår i folie, får du som kunde en farge med masse spill og glans, og det i naturlige farge nyanser.
LES OGSÅ: Bruk flere farger på øynene

Det nye naturlige
Josh Wood jobber også tett med flere store motemagasiner og motehus, og har hatt ansvaret for å farge håret til modellene før de entrer catwalken.
Det har faktisk blitt slik at hårfarge er en del av en look på catwalken, i likhet med frisyren.
Og trenden er klar - naturlige nyanser, men med masse liv, er det hotteste. Men selv om man bruker flere nyanser i håret, skal de ikke være så tydelige at man kan telle dem, eller se dem godt.
Wood snakker om det «nye naturlige», og det handler definitivt ikke om kommunegrått. Det passer i alle fall for nordiske kvinner. Nå er det blonde nyanser med hint av fersken, aprikos og jordbær, og røkte nyanser for de mørke som gjelder. Og selvfølgelig - håret skal skinne!
