Slanketips

Rare slanketriks som virker

Sjekk hvorfor det for eksempel er smart å spise nøtter med skall.

Det er godt, ganske sunt - og vanskelig å spise. Det gjør at du gir deg fortere enn hvis du valgte potetgull som dagens snacks. Rare slanketriks kan virke!
Det er godt, ganske sunt - og vanskelig å spise. Det gjør at du gir deg fortere enn hvis du valgte potetgull som dagens snacks. Rare slanketriks kan virke! Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Det finnes gode slanketriks, og dårlige slanketriks. Her er seks rare - som virker for bloggeren Tina Haupert på Health.com.

Følg 2 av 3-regelen

Aldri hørt om den? Når du er ute og spiser, får du ofte tilbud om både en kurv med brød, en cocktail og dessert. Gi deg selv lov til å velge to av de tre, slik at du ikke føler at du går glipp av moroa når du for en gangs skyld spiser ute. Det hjelper deg til å begrense deg når det kommer til kalorier.

Begynn med bobler

Nei, ikke champagne! Start måltidet med farris eller lignende. Boblene fra kullsyren får Haupert til å føle seg mindre sulten før måltidet begynner, og det hjelper henne til å sakke farten og tenke mens hun leser gjennom menyen. Selv vanlig vann før måltidet kan hjelpe deg til å begrense kaloriene og størrelsen på porsjonen du spiser.

Les også: Stjernenes rare slankekurer

Spis vanskelig mat

Når du har veldig, veldig lyst på noe snacks, kan du velge mat som krever litt arbeid for å spise. Appelsiner og pistasjenøtter, for eksempel. Denne maten må du jobbe litt for å få i munnen, og da blir du mer bevisst på hva du putter i deg.

Bruk små tallerker

Du legger faktisk ikke merke til hvor mye potetgull du spiser, hvis du innhalerer den rett fra posen foran kjøkkenskapet. Legg chipsen i en liten bolle, og sett deg ned for å nyte den. Bytt også gjerne chipsen ut med noe sunnere, og gjør kosen til en hyggelig opplevelse.

Les også: Slank med saus og sjokolade

Betal med kontanter

Tina Haupert gjør sunnere valg når hun betaler for maten kontant, enn med visakortet. Hun føler at hun legger mer tanke i hva hun bruker pengene til når hun må frem med sedler og mynter, enn når hun drar plastikken. Da velger hun også sunnere ting, og det blir vanskeligere å bruke lønna på kaffe mokka i lunsjen og øl etter jobb.

Spis sjokolade for å stille suget

Men ikke hvilken som helst sjokolade. Et par biter mørk sjokolade kan stille søtsuget, og
i tillegg hjelper mørk sjokolade mot stress - og det er bra for hjertet!

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer