Fettforbrenning

Så mye kan du spise i 30-, 40- og 50-årene

Forbrenningen reduseres med alderen, men dette kan du gjøre for å holde vekten stabil.

ULIK FORBRENNING: Forbrenning og alder har faktisk en del å si. Visste du at forbrenningen synker etter hvert som du eldes? Foto: WavebreakmediaMicro - Fotolia
ULIK FORBRENNING: Forbrenning og alder har faktisk en del å si. Visste du at forbrenningen synker etter hvert som du eldes? Foto: WavebreakmediaMicro - Fotolia Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

KK.no: – Det er dessverre slik at man får lavere forbrenning med alderen, så man må enten trappe opp forbruket eller trappe ned inntaket, har kostholdsekspert Jeanette Roede, tidligere uttalt til KK.no.

LES OGSÅ: Derfor bør kvinner pumpe jern

Så mye kan du spise

Nettsiden WebMD.com har laget en kaloritabell basert på tall fra Institute of Medicine, som viser hvor mange kcal vi bør/kan få i oss ut fra hvor gamle vi er.

Hvor aktiv du er spiller selvsagt en rolle. Med moderat aktiv menes det at du har en livsstil hvor du går mellom 2,5 til 5 kilometer hver dag, i tillegg til lett fysisk aktivitet som er forbundet med et vanlig liv.

Siden forbrenningen vil variere fra person til person, er det derfor vanskelig å si nøyaktig hvor mye du kan spise før du legger på deg.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer