Drøyer i det lengste
Det kom frem at hele 60 prosent først går til anskaffelse av undertøy når det er skikkelig krise. Hvilket vil si at trusene er blitt skittenhvite og slappe i strikken, bh-spilene begynner å stikke ut eller plaggene har raknet litt her og der.Så mange som 34 prosent kjøper ikke matchende over – og underdel. Kanskje ikke så rart når 36 prosent oftest sverger til såkalte billigpakninger med to eller tre truser i, noe de ofte plukker med seg på super’n.
31 prosent skeier riktig nok ut med nytt undertøy ved «spesielle anledninger», viser den samme undersøkelsen, utført av markeds – og analysebyrået Mintel.
Lærer ikke av sexy stjerner
Mintels moteanalytiker, Katrin Magnussen, er forundret over resultatene.- Dette til tross for velkledde burlesque-artister som Dita von Teese. Vi velger fremdeles funksjonelt og praktisk og ser ikke på undertøy like mye som noe som kan være pirrende og sexy, sier hun til nettavisen Mail Online.
Pent undertøy kan øke selvtilliten?
Hun mener at undertøysprodusentene bør legge seg dette på minnet, og kjøre reklamer som fokuserer mer på det morsomme ved å gå ut å bruke penger på vakkert undertøy som øker selvtilliten.- Vi trenger å se mer morsomme, men litt forførende reklamer. Sist gang vi så det var da Wonderbra kjørte kampanjen «Hello boys!» for over 15 år siden, sier hun.
Hun fremhever at tv-programmer som What not to wear og How To Look Good Naked fremmer et positivt budskap til kvinner.
LES OGSÅ: