Trening

Slank med minimumsinnsats

Hvis du trener en halv time hver dag kan du gå ned minst en kilo i måneden.

En halvtimes sykkeltur om dagen er nok til at du går ned minst en kilo hver måned.  Foto: Image Source
En halvtimes sykkeltur om dagen er nok til at du går ned minst en kilo hver måned. Foto: Image Source Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Kalorier på en halvtime:
  • Aerobic 242 kcal
  • Ri i galopp 242 kcal
  • Poweryoga 208 kcal
  • Boxing 276 kcal
  • Body combat 259 kcal
  • Hoppe tau 310 kcal
  • Romaskin 259 kcal
  • Spinning 242 kcal
  • Jogge 242 kcal
  • Mosjonssykle 327 kcal
  • Stavgang 184 kcal
  • Ved å sørge for at du forbrenner 250 kalorier ekstra hver dag, kan du gå ned minst en kilo hver måned.
  • Trening for tiltaksløse
  • Velg riktig treningsmusikk
  • Trening for travle
  • Vær bevisst

    En halvtimes trening om dagen gjør at du forbrenner 250 ekstra kalorier, men det er selvsagt fullt lovlig å trene lenger enn en halvtime. - Men helst bør du ikke gå ned mer enn en halv kilo i uken. Lytt til kroppens signaler. Du er mye mer sårbar i negativ energibalanse. Dersom du for eksempel er ekstra sulten en dag eller merker at du brygger på noe, bør du sørge for ikke å være for streng på energi-inntaket. Du kan lettere bli syk i en vektreduksjonsperiode, påpeker KKs trenings - og kostholdseksperter, Monica Klungland Torsveit og Ina Garthe. De fleste kostholdseksperter anbefaler et vekttap på maks 1 kilo i måneden. Dette for at kroppen skal rekke å henge med, og for at du lettere skal kunne holde vekten stabil.

    Enkle knep

    Heldigvis finnes det enkle knep som kan øke forbrenningen din. Bare ved å sykle, gå eller jogge til eller fra jobben, trene en økt i lunsjen eller hoppe tau med barna når du kommer hjem fra jobb er nok til at du brenner de ekstra kaloriene.
  • Se video: Få opp forbrenningen med Jill
  • I tillegg forutsettes det at du spiser sunt og regelmessig. - Spis fire regelmessige måltider i løpet av en dag, og start dagen med en god frokost. La salat og grønnsaker være en naturlig del av middagen, og spis gjerne tre frukter i løpet av dagen. Spis deg passe mett og kos deg med maten, sier KKs kostholdsekspert, Jeanette Roede.LES OGSÅ:
  • Kom i bikiniform
  • Bli sprek som stjernene
  • Slik får du stjernekroppen
  • Slik får du trendkroppen
  • Veien til topp kropp
  • Slik får du drømmemagen
  • Slik får du drømmerumpa
  • Hollywoods hemmelige treningstips
  • Les artikkelen gratis

    Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

    Gå til innlogging med

    Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.