Hallo! Det er sommer! Foto: Panther Media
Hallo! Det er sommer! Foto: Panther Media Vis mer

Kosthold

Slik berger du bikinisesongen

Rakk du ikke å trene fram strandkroppen? Fortvil ikke.

Så skjedde det i år også. Bikinikroppen har du ennå ikke sett snurten av i speilet.

Alle gode forsetter om en sunn og aktiv vår forsvant, - ja, som dugg for solen.

Men det er jo nettopp poenget: Solen er her!

- Og akkurat derfor skal du ikke fortvile, sier Irene Mårdalen, personlig trener og redaktør for nettstedet Personlig trening.

Ikke depp - bruk overskuddet!

- I stedet for å deppe over at du ikke kom deg i bikiniform bør du heller benytte de lange, lyse dagene og overskuddet sommeren gir deg til å komme i form på ordentlig.

Se bildene:
14 lekre badedrakter
Nå skal bikinitrusene være STORE

- Det er mye lettere å ta en treningsøkt når sola kiler deg i nakken og du slipper å pakke deg inn for å komme deg ut i aktivitet. Heller ikke frister den tunge, fete maten like mye når det er varmt i været, sier Mårdalen.

Åltså: Legg grunnlaget for en sunnere livsstil nå som det er lystbetont å gjøre det.

Nederst i denne saken finner du en grundig ukeplan for mat og trening.


Bra selvtillit = bra i bikini



DETTE FÅR DU PÅ PERSONLIGTRENING.no

  • Personlig oppfølging
  • Norges beste kostholdseksperter
  • Norges beste treningseksperter
  • Skreddersydd treningsprogram
  • Kostholdstest
  • Kondisjonstest
  • Se resultatene med grafer
  • Instruksjonsvideoer
  • Treningsdagbok
  • Drahjelp fra andre medlemmer
  • Nye treningsvenner
Personligtrening.no er eid av Aller Media, moderselskapet til Aller Internett, som utgir KK.no.


- Og det beste av alt er at du veldig kjapt vil føle deg bedre. Selvtilliten øker når du kommer i form, og dermed er det plutselig ikke så skremmende å ta på seg bikinien og innta stranda likevel, sier Mårdalen.

  • Kast kompleksene!

  • Krampeslanking for å gå ned noen kilo til en bestemt sesong eller anledning er aldri å anbefale. De beste resultatene får du ved langsiktig tenking og varig endring av vanene dine.

    Starter du endringen av livsstilen din nå vil du aldri få bikinipanikk igjen - rett og slett fordi den gode formen er blitt en selvfølgelig del av livet ditt.

    Her er Mårdalens beste råd:
  • Sett deg konkrete mål og delmål for hva du vil oppnå av endringer.
  • Forplikt deg til målene dine. Gjør en bindende avtale med deg selv, og inkludér gjerne en venninne eller et familiemedlem i avtalen. Da blir den lettere å holde.
  • Visualisér målene dine. Forestill deg ditt nye jeg, og plassér henne på stolen ved siden av deg. Bli kjent med henne - det er jo deg selv!
  • Feir hvert delmål du når og belønn deg selv med det du har mest lyst på, enten det er en ny kjole, en is eller et glass vin. I ditt nye liv skal nemlig ingen matvarer være forbudt, du skal bare vite å begrense deg.
  • Planlegg morgendagens måltider og morgendagens treningsøkt. Når du vet hva du skal gjøre er det også lettere å handle deretter.

  • Her finner du en komplett ukeplan for mat og trening!


  • Planen er lett å gjennomføre og er utarbeidet av treningsekspert Monica Klungland Torstveit og kost- og treningsekspert Ina Garthe. Ina Garthe er en av våre eksperter her på KK.no, og er også kollega av Irene Mårdalen i Personlig trening.

    Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

    Saker spesielt utvalgt for deg: