<strong>UNNGÅ VONDE FØTTER:</strong> Med noen enkle øvelser kan du styrke musklene i beina slik at det blir mye lettere å gå med hæler. Hvis du i tillegg har en nød-kit i vesken, er du helt sikker på at du holder ut kvelden.  Foto: All Over Press
UNNGÅ VONDE FØTTER: Med noen enkle øvelser kan du styrke musklene i beina slik at det blir mye lettere å gå med hæler. Hvis du i tillegg har en nød-kit i vesken, er du helt sikker på at du holder ut kvelden. Foto: All Over Press Vis mer

Sko

Slik blir det en lek å gå på høye hæler

Med disse øvelsene, og noen triks i vesken er det ikke noe problem å holde ut hele kvelden.

Publisert
Sist oppdatert
Det er slettes ingen overdrivelse at kvinner ofte må lide for skjønnheten.

Faktisk har flere forskningsstudier vist at det som kan være en av favorittrendene dine, kan være direkte helseskadelig.

I tillegg tøyer kvinner stadig grensene for hva de er villig til å gjøre for skjønnheten, og flere har faktisk begynt å operere tærne for å gå med skyhøye stiletter.

Men det er absolutt ikke nødvendig å dra det så langt, skriver Livestrong.com. Med noen enkle øvelser på trening, og et par triks i veska, blir de høye stilettene til en lek!

LES OGSÅ: Sjekk de superleggene!

Unngå vonde og slitne føtter på julebordet

Nå som julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det igjen på tide å børste støvet av de lekreste stilettene du har stående i skapet.

Men selv om de ser utrolig flotte ut, er det svært sjeldent at de er så gode å gå med.

Dette er et stort problem for mange, og det kan ofte bli spesielt vondt og ubehagelig på lange dager som for eksempel på 17. mai, eller på julebordet.

Hvis du kjenner deg igjen, er det imidlertid enkelte øvelser du kan inkludere i treningsprogrammet ditt, som bidrar til å styrke musklene du trenger når du bruker høye hæler, og forebygge smerter.

Ashley Benson, som er personlig trener i Hollywood, og har jobbet med kjendiser som Reese Witherspoon og Ryan Gosling, har laget et eget program med enkle øvelser som forbereder deg til alle begivenhetene i julen som krever høye hæler.

(Artikkelen fortsetter under videoen)


LES OGSÅ: Ikke frykt stilettene med platå

Dette bør du ha i veska

Men for at du skal være helt sikker på å unngå vonde føtter på julebordet, kan du tillegg ta med deg noen ekstra triks i veska.

For eksempel er det god grunn til å ta med seg vaselin, ettersom du kan unngå gnagsår ved å smøre det på de områdene som er spesielt utsatt.

Hvis du vet helt sikkert at skoene dine egentlig er litt for små, eller burde ha blitt gått inn litt bedre før kvelden, kan det være en god nødløsning og ha et par ballerinasko i vesken, slik at du får en liten pause.

Er skaden skjedd? Gjør dette:
  • Stopp med én gang og ta av skoene dine. Legg på gnagsårplaster, gjerne med ekstra sportstape rundt, som forhindrer at gnagsårplasteret forskyver seg.

  • Er det allerede oppstått et sår anbefaler Lommelegen.no deg å forsøke å holde det rent og tørt, og om mulig unngå ytterligere trykk og press på området.

  • LES OGSÅ: Det er helt greit å stikke hull på vannblemmen

    Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer