Kropp

Slik får du 5-stjerners kropp

Her er oppskriften.

Foto: All Over PressAll Over Press
Foto: All Over PressAll Over Press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Å få en sunn og flott kropp er så «enkelt» som å telle til fem hver dag, ifølge Yahoos helseeekspert Lucy Danziger.

  • Dr. Oz beste helseråd
  • 23 supertips for kvinner

  • Her er fem stjerners-planen hennes:

    1. Sov

    Prøv å sove 7-9 timer hver natt. Det er bra for helsa på mange måter, men blant annet hjelper det deg å holde vekten fordi kroppen produserer nok leptin, et stoff som får deg til å føle deg raskere mett når du spiser, og mindre av stoffet ghrelin som gjør deg lettere sulten.
  • Aldri mer uopplagt
  • Sover du ikke i 8 timer?
  • Stor guide: Ikke akkurat sprellvåken?

  • 2. Tren

    I tillegg til at du blir sterkere, strammere og lettere så virker trening stressdempende og gir den en rekke helsegevinster som øker sjansene for å leve lenger. Bare 30 minutter hver dag gjør masse for helsen, og kroppens utseende.
  • Finn treningsgnisten
  • Treningen som gir maks effekt

  • Jills 10 beste treningstips

  • 3. Spis riktig

    Nei, du trenger ikke å telle kalorier, men det å spise sunt og ikke mer enn at du blir akkurat passe mett gjør masse for helsa og vekten din. For meg er en sunn dagsplan yoghurt med bær til frokost, tofu-salat til lunsj, laks fremfor biff til middag og noe sunt og lett til kvelds i stedet for iskrem.
  • Frokosten som varer til lunsj
  • Ukeplan for et sunnere liv
  • Ikke glad i grønnsaker? Her får du rådene.

    4. Tøy ut

    Å strekke, bøye og tøye er en måte å takke kroppen din for det harde arbeidet den gjør for deg hver dag. Yoga og pilates teller definitivt og like fullt litt tøying mens du sitter og ser yndlingsserien på tv om kvelden.
  • Bli en proff til å tøye
  • Bli smidig og smekker
  • Finn din yogatype

  • 5. Snakk deg opp

    Dette er nesten det viktigste, gi deg selv en stjerne og flerfoldige gode ord når du følger planen selv på dager det kjennes litt ekstra vanskelig. Forskning viser at en positiv innstilling er med på å redusere sjansen for å bli syk, trøstespise og få kreftsykdommer.
  • Snarveier til et lengre liv
  • Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

    Les mer