Armer

Slik får du veltrent overkropp

Tipsene som gjør deg fastere på kun tre uker.

Publisert
Sist oppdatert
Det er aldri feil med en trent overkropp, og mange av oss skulle nok gjerne vært litt «strammere i fisken» oventil!

Treningsekspert og gründer av Smart Trening - Helle Bornstein, viser i denne saken tre morsomme og effektive øvelser, som - hvis du gjør de tre ganger i uka over tre uker, vil gi deg bedre holdning og mer definerte armer og skuldre.

Vær smart, lek deg med øvelsene og se raskt resultater!

LES OGSÅ: Slik får du sexy singlet-armer

Få skriftlig forklaring av øvelsene nedenfor:



LIZARD: Er en super øvelse for bryst, skuldre og bakside overarm. Foto: Helle Bornstein
LIZARD: Er en super øvelse for bryst, skuldre og bakside overarm. Foto: Helle Bornstein Vis mer

Øvelse 1: Lizard (bryst, skuldre, bakside overarm)

1: Stå på alle fire på knær og hender. Hendene rett under skuldrene.
2: Gå fremover ved å flytte venstre hånd og høyre foten fremover, men hold kneet over gulvet. (Kan sette kneet ned om det blir for tungt).
3: Ta en push ups i denne posisjonen før du går et skritt til fremover og ta push ups på den siden.






Gjenta 5-10 ganger totalt.

Alternativt kan du ta et steg og deretter 4 push ups på en side og deretter gå et steg til og 4 på andre siden.

SURFING: Er topp for rygg, noe skuldre og overarm. Foto: Helle Bornstein
SURFING: Er topp for rygg, noe skuldre og overarm. Foto: Helle Bornstein Vis mer

Øvelse 2: Surfing (rygg, noe skuldre og overarm)

1: Ligg på magen med to kluter under hendene foran deg og bena samlet.
Tenk at du skal svømme som om du ligger på et surfebrett. Trekk høyre hånda ned langs siden av kroppen og la deretter høyrearmen komme ut til siden og opp til hodet igjen.
2: Når høyrearmen går ut til siden, trekker du venstre armen ned langs siden og gjentar bevegelsen på den siden. La armene bevege seg samtidig.






Gjenta 5-10 ganger på hver side.

(Skap motstand ved å presse vekten ned i hendene og tenke på at du tørker vekk en flekk som sitter godt i gulvet).

LES OGSÅ: Strammere armer på 1-2-3

Øvelse 3: On the beach (bakside overam, skuldre, rygg og mage)

1: Ligg på ryggen med bøyde ben og underarmene i gulvet tett inntil kroppen. Hodet er oppe.
2: Skyv deg opp så armene blir strake, skyv rumpa opp i en bro
3: Trekk deretter kroppen bakover mellom de strake armene så langt du klarer.
4: Skyv deg tilbake opp i en bro før du senker deg ned igjen til startposisjonen.

Se bilder nedenfor:






Gjenta 5-10 ganger.

Se videoen en gang til her:



LES OGSÅ: Stram kropp på fire uker'

Denne saken har tidligere vært publisert på KK.no, men er hentet frem igjen til glede for nye lesere!

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer