Ina Garthe vet nøyaktig hva hun skal gjøre for å holde seg sunn og sprek. Men det er heldigvis ikke "rocket science" hun driver med. Foto: Astrid Waller
Ina Garthe vet nøyaktig hva hun skal gjøre for å holde seg sunn og sprek. Men det er heldigvis ikke "rocket science" hun driver med. Foto: Astrid Waller Vis mer

Treningslyst

Slik holder Ina seg så flott

Her får du trenings- og kostekspert Ina Garthes hverdagsopplegg. Dette klarer du også!

Publisert
Det er alltid deilig å oppdage at «guruene» innen trening og kosthold er mennesker de også.

Vår ekspert Ina Garthe røper i et av sine nettmøter at hennes metoder for å holde formen slett ikke er uoverkommelige for oss andre «dødelige».

Sjekk bare her!

- Med min hverdag med tvillinger og 120 prosent jobb, er jeg avhengig av å være effektiv. Jeg trener med hunden eller på jobb - er heldig der, sier Ina.

Slik trener Ina

Tre økter utholdenhet i uken. Jeg varierer mellom å jogge med hunden og sykle foran tv'n om kvelden.

Videre tar jeg to-tre styrkeøkter. Jeg trener rundt 40-60 minutter hver gang.

I tillegg gjør jeg ofte 15 minutter med yoga på kvelden for å roe ned før jeg legger meg.

Les også: Superøvelsene kvinner dropper

Slik spiser Ina

- Når det gjelder maten er jeg et typisk vanedyr, sier eksperten:

  • Havregrøt til frokost.
  • Grove skiver til lunsj, med proteinrikt pålegg og juice.
  • Knekkebrød og frukt til mellommåltid.
  • Middagen består gjerne av ris, pasta eller potet og kylling, - eller fisk, karbonadedeig, magre pølser eller omelett.
  • Til kveldsmat blir det som oftest brød eller knekkebrød og varm sjokolademelk.
  • I helgene er det pizza, hamburger, lasagne eller mexikansk mat. Og jeg spiser godteri og drikker innimellom litt vin. Jeg tillater mye kos egentlig, så lenge jeg er så aktiv som jeg er.

  • Les også: Hjelper det å spise sakte?

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer