JENNIFER ANISTON: Endelig har vi fått hvite hvordan supersjernen holder fomen! Foto: All Over Press/ NTB Scanpix
JENNIFER ANISTON: Endelig har vi fått hvite hvordan supersjernen holder fomen! Foto: All Over Press/ NTB ScanpixVis mer

Jennifer Aniston

Slik holder Jennifer Aniston (46) kroppen i superform!

Hollywoodstjernens personlige trener avslører.

KK.NO:  Jennifer Aniston (46) er ikke bare kjent for sitt skuespillertalent – 46 åringens veltrente kropp har fått vel så mye oppmerksomhet de siste årene, og det spesielt etter at hun kastet klærne i filmen «We’re The Millers». 

Har du noen gang lurt på hva hemmeligheten bak den veldreide kroppen  er?

Nå har den tidligere «Friends»-stjernens personlige trener gitt oss svaret, og utrolig nok innebærer det verken blodtrening eller strenge dietter, skriver Daily Mail.

KASTET KLÆRNE: Jennifer Aniston kastet klærne i filmen «We’re The Millers».  Foto: Skjermdump
KASTET KLÆRNE: Jennifer Aniston kastet klærne i filmen «We’re The Millers». Foto: Skjermdump Vis mer

LES OGSÅ: Kjenner du igjen disse superstjernene?

Spiser tre til fem sunne måltider

Kathy Kaehler har jobbet som treningsinstruktør for de rike og berømte helt siden hun i 1989 ble rekruttert som personlig trener for skuespilleren Jane Fonda og hennes kjendisvenner.

HOLDER SEG GODT: Hemmeligheten bak Jennifer Anistons veltrente kropp og vakre utseende er et sunt og variert kosthold, samt gode treningsrutiner.  Foto: All Over Press
HOLDER SEG GODT: Hemmeligheten bak Jennifer Anistons veltrente kropp og vakre utseende er et sunt og variert kosthold, samt gode treningsrutiner. Foto: All Over Press Vis mer

Siden den gang har hun vært personlig trener for en rekke A-kjendiser, deriblant Julia Roberts, Michelle Pfeiffer, Claudia Schiffer og Jennifer Aniston.

Til Look magazine har Kaehler fortalt at Anistons fantastiske kropp og utseende er resultatet av et sunt og variert kosthold, samt kjappe treningsøkter.

- Jennifer spiser tre til fem små, men næringsrike måltider om dagen (Zone dietten). Til frokost pleier hun å spise eggerøre med chili, etterfulgt av hvit fisk med sunt tilbehør til lunsj.

- Som mellommåltider pleier hun å spise mørk sjokolade, blåbær, gojibær og chiafrø. En typisk middag kan være taco fylt med kylling, salat, agurk og tomat.

Se Jennifers legendariske dansescene fra «We're The Millers» her: 

LES OGSÅ: Jane Fonda (77) kopierte ikonisk «Barbarella»-look nesten 50 år etter 

Trener fem ganger om dagen i fem minutter

Videre forteller Kaehler at Aniston holder kroppen i form ved å trene fem ganger om dagen i fem minutter.

- Hun har en travel hverdag, men klarer likevel å presse inn fem fem-minutters treningsøkter hver eneste dag. Her er treningsprogrammet hennes:

VELTRENT: Jennifer Aniston ser alltid smashing ut.  Foto: REX/All Over Press
VELTRENT: Jennifer Aniston ser alltid smashing ut. Foto: REX/All Over Press Vis mer
  • Ett minutt hoppetau
  • Ett minutt tricep dips
  • Ett minutt tricep kickbaks med bånd
  • Ett minutt push-ups inntil en vegg
  • Ett minutt push-ups på gulvet


- Jennifer vet at hun må se positivt på livet og ta vare på både kropp og sinn for å holde seg ung. Er du stresset vil du se slik ut. Gjør du en innsats for å se glad ut vil det synes på hele deg, sier hun.

Armer som Jennifer Aniston

Drømmer du om armer som Jennifer? Kaehler har tidligere avslørt at biceps med strikk er en av øvelsene stjernen også sverger til. 

- Jeg har ikke ord for hvor mange e-poster jeg får fra mennesker som spør meg hvordan de kan få armer som Jennifer. Dette er en øvelse jeg har lært henne og den har virkelig hjulpet henne med å få fantastiske armer, sier Kaehler.

LES OGSÅ: Slik kan DU trene som stjernene

Slik gjør du det:

Slik holder Jennifer Aniston (46) kroppen i superform!
  • Start med å stå rett opp og ned på strikken med lett bøy i knærne.
  • Hold sentral/kjernemuskulaturen (mage, rygg) stabil
  • Sørg for at du holder albuene tett inntil kroppen, mens armene går litt ut
  • Dra oppover, men ikke dra strikken helt inntil kroppen
  • Strikken skal gå skrått oppover og pass på at du ikke bøyer deg fremover
  • Gjør øvelsen langsomt (ikke la armene «rykke» tilbake i startposisjon)
  • Du starte med mellom 10-12 repetisjoner, og deretter øke

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: