<strong>UNGDOMMELIG:</strong> Skuespillerstjernen Julianne Moore holder seg fantastisk godt for alderen. Ashtanga yoga og løping er blant 51-åringens favoritter når det kommer til trening.  Foto: All Over Press
UNGDOMMELIG: Skuespillerstjernen Julianne Moore holder seg fantastisk godt for alderen. Ashtanga yoga og løping er blant 51-åringens favoritter når det kommer til trening. Foto: All Over Press Vis mer

Stram Rumpe

Slik holder Julianne Moore (51) kroppen i form

Skuespillerstjernens personlige trener avslører hemmeligheten bak hennes veltrente og stramme rumpe.

Publisert
Sist oppdatert
Skuespiller Julianne Moore (51) har en kropp mange langt yngre kvinner misunner henne.

Og 51-åringen, som er kjent fra filmer som «Crazy, Stupid, Love» og «Freedomland», takker sin sunne livsstil og ukentlige yogaøkter for at figuren hennes har holdt seg så stram og fin, selv etter fylte 50.

LES OGSÅ: Slik får Heidi Klum spretten rumpe





Elsker yoga

Ifølge skuespillerinnen, som i tillegg til en svært aktiv Hollywood-karriere også er tobarnsmor, har hun ikke så mye tid til trening som hun skulle ønske. Likevel prøver å få presset inn noen gode økter så ofte hun kan.

Og i et tidligere intervju med Health magazine har hun fortalt at Ashtanga yoga og løping er blant favorittene.

– Jeg trener Ashtanga yoga tre ganger i uken, og så prøver jeg å løpe et par ganger i uken også. Jeg er veldig glad i å trene yoga, jeg koser meg med det, og så føles det ikke like smertefullt ut som å trene på treningssenteret, har hun fortalt.

LES OGSÅ: Herlighet for en kropp!

<strong>ELEGANT OG STILSIKKER:</strong> 51-åringen er kjent for sin elegante stil, og vet hvordan hun skal kle kroppen sin best.  Foto: All Over Press
ELEGANT OG STILSIKKER: 51-åringen er kjent for sin elegante stil, og vet hvordan hun skal kle kroppen sin best. Foto: All Over Press Vis mer

Slankere kropp, flatere mage og spretten rumpe

Ifølge 51-åringens personlige trener, David Kirsch - som også trener stjerner som Anne Hathaway og Liv Tyler, er det målene hun setter seg, samt mye selvdisiplin, som er «hemmeligheten» bak hennes fantastiske kropp - og ikke minst rumpe.





I intervju med Fitness Magazine forteller Kirsch at Moore hadde tre klare mål da hun begynte å trene med ham for en del år siden - å bli slankere og fastere i kroppen, å få flatere mage, samt få strammere og mer spretten rumpe.

Hvis du har samme mål som Julianne Moore, anbefaler Kirsch at du gjennomfører minst 30 minutter med kondisjonstrening tre ganger i uken, samt 30 minutter med styrke to ganger i uken.

LES OGSÅ: Denne treningen ga Mette-Marit superkroppen

<strong>SPORTY LOOK:</strong> Skuespillerinnen går like gjerne i baggy jeans og en løs skjorte, som designerkjoler og hæler.  Foto: All Over Press
SPORTY LOOK: Skuespillerinnen går like gjerne i baggy jeans og en løs skjorte, som designerkjoler og hæler. Foto: All Over Press Vis mer

Juliannes favoritt-øvelser






I tillegg anbefaler han følgende øvelser, som har vært med på å få 51-åringen i toppform:

Sumo sidespark - for en sexy rumpe
Slik gjør du det:
  • Plasser føttene litt lengre fra hverandre enn i skulderbreddes avstand.
  • Bøy knærne litt dypere enn 90 grader og ha kroppsvekten over hælene.
  • Bøy albuene og knyt nevene foran brystet.
  • Ta et stort skritt til siden med høyre bein, og dra høyre kne opp mot brystet før du sparker beinet ut til siden, i hoftehøyde.
  • Dette skal foregå rolig og kontrollert, det er tyngst.
  • Gjør det samme på venstre side - ett bein av gangen.
  • Gjenta 20 ganger, tre ganger i uken.

    Tips til flere knallgode øvelser for strammere rumpe finner du her!

    LES OGSÅ: Slik får du rumpe som Tone Damli

    Arm og beinhev med ball - for en flatere mage
    Slik gjør du det:
  • Ligg på rygg med ansiktet vendt oppover.
  • Ta en stor fitnessball og hold den mellom hendene mens du strekker armene bakover, over hodet.
  • Løft armer og bein (mens du holder ballen), slik at de møttes på midten, og plasser ballen mellom anklene.
  • Gjenta bevegelsen, men flytt så ballen tilbake til hendene.
  • Gjennomfør 30 repetisjoner, delt på tre - tre ganger i uken.

    Tips til flere knallgode øvelser for flatere mage finner du her!

    LES OGSÅ: Ikke tren magemusklene hver dag

    <strong>SPREKING:</strong> Her er Julianne Moore på vei hjem etter en tøff treningsøkt på sitt lokale treningssenter i New York.  Foto: All Over Press
    SPREKING: Her er Julianne Moore på vei hjem etter en tøff treningsøkt på sitt lokale treningssenter i New York. Foto: All Over Press Vis mer
  • Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer