Iskrem

Slik kan du spise så mye is du vil

Det er ett triks som virker. Sjekk hva eksperten sier!

Det aller beste i denne artikkelen kommer til slutt: Sjekk ut drømmen av en iskremoppskrift! Foto: Panther Media
Det aller beste i denne artikkelen kommer til slutt: Sjekk ut drømmen av en iskremoppskrift! Foto: Panther Media Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Sommeren har inntatt et solhungrig Norge, og noe er nesten umulig å unngå: Nemlig isfristelsene.

Hvem får ikke lyst på frisk, søt og syndig iskrem i varmen? Det er jo så godt at noen faktisk ikke klarer å slutte å spise det.

Som kjent kan dette være nokså kaloritunge saker, men det finnes løsninger for deg som er opptatt av å holde linjene.

  • Bli kvitt søtsuget

  • Ernæringsfysiolog Ellen C. Strøm ved Lipidklinikken på Rikshospitalet har et stalltips det kan være verdt å merke seg. I en liste over typer mat du kan bytte med sunnere saker har hun skrevet følgende:

    Bytt ut fløteisen med yoghurtis, saftis eller sorbet.

    Slik unngår du mange av kaloriene fra fløten.

  • Ta testen: Er du en sukkerslave?


  • DETTE ER PERSONLIGTRENING.no

  • Personligtrening.no er en nett-tjeneste for deg som ønsker bedre helse, flottere kropp og bedre prestasjoner.
  • Personligtrening.no har som mål å inspirere, motivere og gi deg som vil råd og veiledning til å nå dine mål.
  • Personligtrening.no baserer all sin virksomhet på langvarig erfaring og norske og internasjonale studier fra Norges idrettshøgskole, Olympiatoppen, Rikshospitalet og andre anerkjente institusjoner.
  • Personligtrening.no lover ingen raske løsninger, men gir deg de enkle grepene som er nødvendig i hverdagen for at du skal nå dine mål.
  • Personligtrening.no eies delvis av Aller Media. Det er moderselskapet til Aller Internett, som utgir KK.no
  • Idrettsfysiolog Sigmund B Apold-Aasen er daglig leder i Personligtrening.no og journalist og personlig trener Irene Mårdalen er ansvarlig redaktør.


  • Eller unn deg en kaloribombe

    Hvis du ikke er fan av yoghurtis og andre sunnere isvarianter har vi hentet inn et tips fra Irene Mårdalen.

    Hun er personlig trener og redaktør for nettstedet Personligtrening.no.

    Følger du Mårdalens eksempel kan du faktisk spise så mye is du vil!

    Sjekk bare her:

    - Tren! sier Mårdalen

    - Da kan du mer enn gjerne nyte en is – jeg er hekta!

    - Jeg har en super is á la Irene – en skikkelig kaloribombe som jeg unner meg av og til.
    Den er som følger:

    Is á la Irene

  • En god vaniljeis (må ikke være av billig kvalitet).
  • Knus marengs og skjær opp jordbær i mellomtynne skiver.
  • Legg lagvis is, marengs, jordbær. Sørg for is på toppen.
  • Dryss over knuste nonstop, en dash med pisket krem og sjokolade som stivner på isen.

  • - Det er godbiten sin, det! Før jeg unner meg denne, har jeg løpt en time i skogen. Herlig forrett, for øvrig, og anbefales på det varmeste, sier Mårdalen.


    Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

    Les mer