Trening

Slik kickstarter du treningen

På tide å slutte å være sommerslappfisk? Her er motivasjonstipsene du trenger.

Ikke mål framgangen i antall kilo du går ned. Muskler er tyngre enn fett, og selv om du mister fett er sannsynligheten stor for at muskelmassen din øker.  Foto: All Over PressAll Over Press
Ikke mål framgangen i antall kilo du går ned. Muskler er tyngre enn fett, og selv om du mister fett er sannsynligheten stor for at muskelmassen din øker. Foto: All Over PressAll Over Press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Er kroppen blitt litt feriefeit og sommersigen? Her er noen tips som kan hjelpe deg med å komme i fysisk form igjen.

1. Lag kontrakt med deg selv

Skriv ned hva som er dine treningsmål og hvorfor du vil oppfylle dem. Signer! Du har faktisk gjort en avtale med deg selv, og den teller minst like mye som avtaler du gjør med andre.

2. Sett deg små, oppnåelige mål

Er det ned i vekt du skal, så vurdér å starte med 20 minutter kondisjonstrening to-tre ganger i uka. Du vil raskt merke effekt. Etter hvert kan du øke treningstiden til 30 minutter.

  • Her finner du tips til supre kondisjonsøvelser!

  • 3. Hyr en personlig trener


    Du trenger vedkommende bare helt i oppstarten. Da får du hjelp til å holde fokus og vite hva som må til for at du skal nå målene dine.

    4. Rydd kjøleskapet

    Kast all søppelmat, snacks og søtsaker du måtte ha liggende i huset. Hvis du ikke har det, kan du ikke spise det. Fyll heller skapene med frukt og grønnsaker du liker, slik at det er det du putter i munnen når du blir fysen på noe.

    5. Dropp badevekten

    Ikke mål framgangen i antall kilo du går ned. Muskler er tyngre enn fett, og selv om du mister fett er sannsynligheten stor for at muskelmassen din øker. Vektreduksjonen blir dermen kanskje ikke den du hadde sett for deg. Bruk heller klærne dine som målestokk. Sitter buksa løsere i livet vet du at det er gode ting på gang.

    6. Velg riktig trening

    Velg en treningsform du virkelig liker og som du blir glad av, så går du ikke lei. Variér også gjerne typer trening. Da er det lettere å holde motivasjonen oppe.

    7. Gjør trening til en rutine

    Du spiser hver dag, gjør du ikke? Dersom du innstiller deg på at treningen skal være en like selvfølgelig del av dagen blir det helt feil å skulle droppe en økt.

    8. Tren til musikk

    Det får opp humøret og får treningstiden til å gå raskere. Hvorfor ikke prøve partytrening?

    9. Tren med en venn

    Gjør du treningsavtaler med andre er det ikke så lett å skulke unna. Du får selskap mens du trener og du har noen som heier på deg og motiverer deg.

    10. Belønn deg selv

    Når du har nådd et av delmålene dine bør du unne deg noe du har lyst på. Kanskje er det et klesplagg eller et kinobesøk. Ikke la mat fungere som belønning, bare.

    Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer