Juice

Slik lurer du mer grønnsaker inn i juicen

Med noen enkle grep trenger du ikke smake dem i det hele tatt.

TILSETT NOK GRØNNSAKER: Ifølge Lisbeth Paulsen Finne, ernæringsfysiolog ved Son Spa, bør juice og smoothies inneholde én del frukt og tre deler grønnsaker. Velger du riktig, vil den likevel ikke smake bare grønt. Foto: pilipphoto - Fotolia
TILSETT NOK GRØNNSAKER: Ifølge Lisbeth Paulsen Finne, ernæringsfysiolog ved Son Spa, bør juice og smoothies inneholde én del frukt og tre deler grønnsaker. Velger du riktig, vil den likevel ikke smake bare grønt. Foto: pilipphoto - Fotolia Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

KK.NO: De siste årene har mange fått øynene opp for både smoothies og juicing.

Og det er kanskje ikke så rart - det kan nesten ikke bli enklere å tilføre kroppen rikelig med næringsstoffer.

Og juice og smoothies er slett ikke bare forbeholdt frukt, men det gir deg også en mulighet til å tilsette en rekke grønnsaker.

LES OGSÅ: Kosematen som brenner fett

1:3 - én del frukt og tre deler grønnsaker

- Hvem har sagt at smoothie kun skal inneholde frukt og bær? Grønnsaker smaker kjempegodt i smoothie, og gjør det enkelt å få i seg «5 om dagen», sier Toril Guldbrandsen, prosjektleder og matkonsulent ved Opplysningskontoret for Frukt og Grønt.

Hun råder også til å lære barna å lage smoothie, så har de enkelt et sunt og enkelt måltid når de kommer hjem fra skolen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer