Mmm... Salt, søtt, bløtt eller sprøtt. Hvilken kvinne er det som ikke har behov for noe søtt eller salt en gang i blant?  Foto: All Over Press
Mmm... Salt, søtt, bløtt eller sprøtt. Hvilken kvinne er det som ikke har behov for noe søtt eller salt en gang i blant? Foto: All Over Press
Kosthold

Snackset du kan unne deg

Salt og søtt med mindre enn 400 kalorier. Kos deg!

Det er ikke alltid like lett å styre unna søtsuget når sjokoladen i skapet roper på deg. For det er slik det kjennes ut når søtsuget er som verst.

Men det trenger ikke nødvendigvis være slik at du torturer deg selv med et glass vann og satser på at det går over.

Finn heller noe annet snacks. For som vår trening- og kostholdsekspert har uttalt tidligere, er det lov å unne seg noe en gang i blant. Bare det ikke går helt over styr, og her har du tips til søtt og salt som ikke overgår 400 kalorier. Kjenner du søtsuget kan du nyte disse med god samvittighet, skriver Prevention.com.

Les også: Derfor bør du ha sukker i kaffen

Mmmm, softis

Nå er det ikke sommer lenger, men hvis kulden ikke tar knekken på deg er is er alltid godt, spesielt softis.

Liten softis med vanilje eller sjokoladesmak (ca 243 kcal) Hvis de har en form for lett-is er det et enda bedre alternativ.
Et kjeksbeger (ca 17 kcal).
Sjokolade eller regnbue-strøssel (ca 120 kcal)

Totalt kalorier: 380 kalorier

Lag brownies

To små brownies kan du unne deg. Du kan også lage hjemme, men sørg da for at du holder deg til to små biter og ikke går løs på hele langpannen.

Sjokoladebrownies (ca 300 kcal)
Et glass skummet melk (ca 100 kcal)

Totalt kalorier: 400 kalorier

Les også: Er dette en stor eller liten porsjon?

Øl og peanutter på puben

Når du først er på pub er det greit å unne seg noe, men det er også greit å vite hvor mye man skal begrense seg til.

Bestill deg 3,5 dl lettøl (ca 100 kcal)
En håndfull ristede nøtter (ca 210 kcal)
og en øl til (ca 100 kcal)

Totalt kalorier: 410 kalorier

Blåbærmuffins? Ja takk!

Du har kanskje lagt merke til muffinsene som kikker på deg når du er innom et bakeri for å kjøpe kaffe du også? Ta en med deg, men det den i to og ha heller på litt smør, så holder du deg unna muffinsmagen.

Blåbærmuffins som er delt i to (ca 295 kcal)
En teskje smør (ca 50 kcal)

Totalt kalorier: 345 (evt. 690 hvis du tar hele, så ikke gjør det.)

Les også: Disse to yoghurtene bør du velge


Jordbær eller vaniljemilkshake

Er du ute på kjøretur, eller har McDonalds i nærheten kan det hende en milkshake demper suget.

En milkshake ca 4dl. (ca 420)

Totalt kalorier: 420

Tortillachips og guacamoledipp

Gå for tortillachips med salt som ikke inneholder like mye kalorier som den med ost. Og dippen kan du lage selv.

Guacamole: Mos en avocado og ha den i en kopp (ca 100 kcal). Tilsett salsa etter smak, ca 1/4 kopp. (ca 20 kcal)

Ved siden av har du ca 20 tortillachips (ca 280 kcal)

Totalt kalorier: 400

Les også: Viktig når du skal velge frokost


Oreos og melk

Heldigvis har denne herligheten også kommet til Norge, og med et glass melk blir det enda bedre.Bare husk å tørke av melkebarten.

5 Oreos kjeks (ca 270 kcal)
Et glass skummet melk (ca 100 kcal)

Totalt kalorier: 370undefined
Til forsiden