Hud

Spis deg til flottere hud

Gjør som Hollywoodkjendisene: Spis deg til en sunn og rynkefri hud!

Spis deg mett og forebygg rynker på en og samme tid!   Foto: All Over PressAll Over Press
Spis deg mett og forebygg rynker på en og samme tid! Foto: All Over PressAll Over Press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
La deg inspirere av berømtheter som Heidi Klum og Kim Catrall, som vender ryggen til dyre kremer og plastikkirugi, og heller fråtser i hudvennlig mat.

Ifølge hollywoodlegen Nicholas Perricone, kan kosthold med regelmessige måltider med fet fisk som laks, makrell, tunfisk og sardiner, rike på omega 3-fettsyrer, gjøre underverker. Fiskens høye innhold av proteiner, hjelper deg å holde huden fast og sun.

Spis dette og smil
Dette gjør deg vakker

Rynkefri sone

Et annet viktig våpen mot rynkene, er soya og soyamelk, som øker hudens kollagenproduksjon. Dette holder huden glatt og myk, samtidig som kollagenrik mat kan forebygge rynker.

En populær frukt i Hollywood for tiden, er den forfriskende kiwien. En kiwi om dagen hjelper deg å bekjempe frie radikaler, som finnes i blant annet tobakksrøyk, forurenset luft, radioaktiv stråling og kemiske stoffer.

En annet hit blant de rike og berømte er havregrøten. Dette skyldes kornsortenes sunnhetsmessige kvaliteter, som å holde blodsukkeret stabilt, samtidig som det styrker huden, håret og neglene.

Ni myter om hud
Kjendisslank
Omega 3 - mulig uten fisk?

Her er den hudvennlige maten


AVOKADO:


Har et høyt innhold av A og E-vitamin, som forebygger rynker.

MANDLER:


Fulle av Omega 3-fettsyrer og proteiner, hjelper de hudens oppbygningsprosess. Innholdet av vitamin E er ogås kjent som et effektivt antirynkemiddel.

OLIVENOLJE:


Ifølge et studie fra College og Nutrition viser denne oljen seg å bremse hudens utvikling av rynker.

ADZUKIBØNNER:


Fulle av sink, hjelper de huden å leges, samtidig som de er effektive mot uren hud og akne.

APRIKOSER OG SPINAT:

Med sitt innhold av antioksidanter hjelper de huden å bekjempe solskader. Spis gjerne en håndfull abrokoser til mellommåltid, og bland spinat i salaten.

TOMATER:


Den magiske ingrediensen lycopen, minsker risikoen for kreft, og beskytter huden mot solens skader.

BROKKOLI:


De er fulle av antioksidanter, som motarbeider frie radikaler.

RØDVIN:


Her finner du massevis av antioxidanter, samtidig som hudens blodgjennomstrømning øker.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer