Stjerne-triksene som virker

Mat

Stjerne-triksene som virker

Her er slanketipsene fra Hollywood som det faktisk er verdt å lytte til.

Publisert
Sist oppdatert
De færreste av oss har kropper som Jessica Biel og Cameron Diaz, men så jobber neppe så mange av oss like beinhardt for å bli så slanke og smekre heller.

Etter fylte femogtyve er det ingen mager og rumper som holder seg stramme uten innsats - heller ikke de i stjerneklassen.

Noen av kjendisene tyr til ekstreme ting for å bli tynne - det er ikke hva denne artikkelen handler om.

  • Stjernenes syke sultekurer
  • Stjernene som aldri spiser

  • Helsemagasinet Health har gått kjendisenes diettråd etter i sømmene, og sjekket om det er forsvarlig å følge oppleggene de lever etter.

    Her er stjernetipsene som funker:

    1. De spiser frokost

    Hollywood-trener Gunnar Peterson sørger for at blant andre Jennifer Lopez, Leah Remini, og Penelope Cruz får svettet jevnlig. Han anbefaler at du får i deg mat innen 30 minutter etter at du har våknet om morgenen. Da gir du kroppen signal om at den slipper å sulte også denne dagen, og den setter dermed i gang med å forbrenne fett.

  • Denne frokosten er sunnest!

  • - Forskning viser at frokostspisere er flinkere til å holde vekten nede enn de som hopper over måltider. Frokost får i gang forbrenningen og gjør deg mett, slik at du ikke dytter i deg hva som helst utpå formiddagen, sier Bonnie Taub-Dix i American Dietetic Association til Health.

    Dommen lyder: Ja, spis frokosten din!

    2. De kutter ut «hvit mat»

    Teddy Bass trener Cameron Diaz. Han anbefaler å droppe «hvit mat» som poteter, ris, lyst brød og pasta i en periode du ønsker å gå ned i vekt. Dette fordi denne type mat er rik på kjappe karbohydrater. Det betyr at kroppen prioriterer å forbrenne dem før fettet du har på sidebena.

  • Bli en superspiser

  • - Joda, sier Bonnie Taub-Dix. - Dette stemmer. Men ikke kutt ut all hvit mat bare for å dytte innpå alt annet usunt. Det er bedre om du holder deg til et jevnt, begrenset inntak for slik å unngå unødige kalorier.

    Dommen lyder: Ja, la gjerne inntaket av kjappe karbohydrater være lavt.

    3. De er kresne på grønnsakene

    Hollywood-kjendisene skyr blomkål og brokkoli i dagene før de skal vise seg på den røde løperen, røper Carrie Wiatt, som er ernæringsrådgiver for Denise Richards og Fergie. Årsaken er at overnevnte grønnsaker skaper mye gass i tarmsystemet, og damene ønsker for all del ikke å stille i blitzregnet med tutmager. Stjernene holder seg til frukt og grønt som har høyt vanninnhold, for eksempel salat, agurk, melon, appelsiner, druer og selleri. Charlize Therons ernæringsrådgiver Jackie Keller forteller at skuespilleren foretrekker brekkbønner og asparges, som er mettende, men som ikke lager unødig gass.

  • Dette gjør deg oppblåst

  • - Brokkoli og blomkål, løk, bønner, epler, pærer og svisker gir deg gass i magen, sier ernæringsspesialist Jennifer Crum ved New York University Langone Medical Center.

    Dommen lyder: Ja, du kan kutte ut enkelte grønnsaker for å minske mage, men du minsker ikke vekten eller kaloriinntaket ved å gjøre dette. Tvert om kan du gå glipp av fine næringsstoffer. Effekten blomkålkuttet har er kun kosmetisk.
  • Angelinas hemmelige skjønnhetstriks

  • 4. De bruker krydder

    David Kirsch trener Anne Hathaway og Liv Tyler. Han ber dem bruke mye pepper, chili, jalapeños og sterke sauser på maten. Han mener det gjør måltidet mer fristende, i tillegg til at kraftig krydder bidrar til at du fortere føler deg mett, og dermed spiser mindre.

  • Ta testen: Hva vet du om forbrenning?

  • En studie utført ved Laval universitet in Quebec viser at folk som spiser mye chili spiser mindre og forbrenner flere kalorier enn de som spiser mindre krydret mat. Ernæringsspesialist Jennifer Crum anbefaler derfor å gjøre måltidene hottere. Ikke bruk så mye krydder at det damper av deg, men nok til at maten blir mer interessant og mer tilfredsstillende.

  • Ta testen: Er du klok på kosthold?

  • Dommen lyder: Ja, kjør på med chili, hvitløk, pepper og annet som krydrer tilværelsen.

    5. De småspiser

    Treneren Valerie Waters forteller at hennes klienter Jennifer Garner og Elizabeth Berkley alltid har med seg et lite måltid i veska uansett hvor de går. Det kan være frukt, grove kjeks, en yoghurt eller en energibar. Kaloriinnholdet i et slikt lite måltid skal være cirka 150-200. Ifølge Waters er det viktig å sørge for at blodsukkeret ikke har for store svingninger, det er ikke bra for forbrenningen.

  • Slank uten sult

  • Bonnie Taub-Dix i American Dietetic Association er enig. - Det er bra å ha noe sunt å putte i munnen når du blir sulten, slik at du ikke kaster seg over hva som helst som kan tygges når du endelig får anledning. Den beste snacksen inneholder karbohydrater som gir deg et energikick, og proteiner som gjør deg mett.

    Dommen lyder: Ja, ha smart mat på lur i tilfelle du blir sulten.

    Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer