Hår

Therese Johaug stiller som modell igjen

Også denne gangen uten skiene på bena.

Før avreise til Italia hvor hun skal trene i 2000 meters høyde har Therese Johaug vært med på en fotoshoot for hårpleieprodusenten Gliss. Foto: Christina Ulriksen
Før avreise til Italia hvor hun skal trene i 2000 meters høyde har Therese Johaug vært med på en fotoshoot for hårpleieprodusenten Gliss. Foto: Christina Ulriksen Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
For selv om det er med skiene på bena vi er vant mest vant til å se Therese Johaug, har hun igjen kastet skidressen til fordel for å være modell.

Første gangen vi så henne som modell var når hun kastet klærne for magasinet Donald med kjekkasen og motorcrosskjøreren, Ailo Gaup, på armen.

Denne gangen er det ikke den maritime trenden som står i fokus, men hårpleie.

Langrennsprinsessen har nemlig inngått en avtale med Schwarzkopf om å være frontfigur for hårpleieserien GLISS.

Les også: Hårfarging påvirker immunforsvaret

Ikke bare være snørr og tårer

Som langrennsløper syns Johaug det er morsomt og kunne vise en annen side av seg selv enn den jenta folk ser på tv-skjermen med snørr og tårer om vinteren. Og det er ikke så dumt, spesielt med tanke på at det er i høst du skal bevege deg utenfor boksen.

- Det er godt å koble ut fra alt som har med trening og ski å gjøre en gang i blant. I tillegg liker jeg å vise en annen side av meg selv, jeg er også en normal jente som liker å pynte meg når jeg kan, har Johaug tidligere uttalt til KK.no.

Og også denne gangen får hun muligheten til å vise en annen side av seg selv, men hun inngår på ingen måte slike avtaler vilkårlig, og tar sitt ansvar som en rollemodell for andre.

– Jeg går ikke i samarbeid med hvem som helst. Gjennom GLISS profilerer Schwarzkopf seg som jordnær og ekte, og det er slik jeg ser meg selv også, sier Johaug.

Les også: KK.no tester Volumaster

Johaug er også en «jente-jente»

Samarbeidet med hårpleieprodusenten er likevel ikke uten noen goder, og det kan komme godt med for en jente som er ute hele vinteren. For også hun er opptatt av å ha et sunt og vakkert hår.

- Jeg er egentlig en veldig jente-jente, og derfor passet det veldig fint med en avtale med GLISS fra Schwarzkopf. Det sliter på håret å være langrennsløper med mye trening og dusjing, og da er det perfekt med en hårpleieserie med både shampo, balsam og hårkur, sier Johaug i en pressemelding.

Se noen av bildene fra kampajen her:






Les også: Glem size zero!

Gliss er fornøyd med frontfiguren

22-åringen har kommet langt siden hun tok bronse på 30 km under VM i Sapporo i 2007. Siden da har hun scoret høyt i listene over Norges vakreste kvinner, og har vært en av de personene som oftest blir søkt på på nett.

Så hårpleieprodusenten Schwarzkopf har ingen grunn til å være misfornøyd med frontfiguren de har valgt. Noe de heller ikke er.

– Gjennom sin personlighet og sine verdier, er Therese en perfekt match for oss. Hun er moderne, sunn og aktiv, jordnær og har glimt i øyet, sier Hilde Klerck-Nilssen, markedssjef for GLISS i Norge, i pressemeldingen.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer