øvelser

Trening for deg som elsker sofaen

Øvelsene du kan gjøre i reklamepausen.

GJØR DISSE ØVELSENE I PAUSEN: En reklamepause kan vare i så mye som syv minutter. Da får du god tid til å gjøre disse øvelsene.  Foto: ThinkStock.com
GJØR DISSE ØVELSENE I PAUSEN: En reklamepause kan vare i så mye som syv minutter. Da får du god tid til å gjøre disse øvelsene. Foto: ThinkStock.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Visste du at det er skadelig å sitte for mye?Etter en lang dag på jobben kan det være godt å benke seg noen timer foran TV-skjermen.Men mange tilbringer også arbeidsdagen foran en skjerm, og da kan noen øvelser i reklamepausen komme godt med. - Denne treningen er super for nybegynnere, men passer også for utøvere på andre nivåer. Ekstra aktivitet gjennom dagen hjelper med å holde forbrenningen i gang, forteller treningseksperten for nettsiden Prevention (Ekstern lenke) Wayne L. Westcott.Gjør 10-15 repitisjoner av disse øvelsene frem til favorittprogrammet begynner igjen. LES OGSÅ: Jo, folk var tynnere førSofa push-upsDisse øvelsene styrker tricepsene og brystet.Sett deg på kne foran sofaen og plasser hendene på sofakanten slik at hendene har samme bredde som skuldrene dine. Trekk beina dine bakover og kryss anklene. Bøy armene slik at brystet når kanten på sofaen og hold deg der noen sekunder før du presser deg opp igjen. Aerob avslutning: Som avslutning kan du gjøre noen stjernehopp.MageøvelserDisse øvelsene trener de skrå magemusklene. Legg deg på din venstre side på sofaen med beina liggende over hverandre bøyd. Plasser høyre hånd bak hodet med albuen i retning av taket. Den venstre armen legger du på tvers av midjen. Prøv deretter å løfte den venstre skulderen din opp fra sofaen slik at de skrå musklene på magen spenner seg. Hold deg der noen sekunder før du slipper det ned igjen. Etter noen repitisjonene går du over til den andre siden. Aerob avslutning: Luftboksing. Stå med beina litt fra hverandre å slå diagonalt foran deg, mens du skifter mellom hver arm.LES OGSÅ: Tøy før du legger deg - Sov bedreLår og rumpeDisse øvelsene toner lårene og rumpa.Sitt på kanten av sofaen med føttene litt fra hverandre. Uten å bruke armene legger du vekten på beina, strammer musklene i rumpa og reiser deg opp. Hold magemusklene stramt og ryggen rak før du senker deg ned igjen mot sofaen. Rett før du treffer setet reiser du deg opp igjen. Aerob avslutning: Gå eller jogg opp og ned trapper. Kampen mot grevinnehengDisse øvelsene er det beste trikset for å bekjempe grevinneheng.Sitt på kanten av en sofaen og plasser hendene på hver side av deg. Flytt føttene ut slik rompa ikke lenger er på sofaen og hendene holder deg oppe. Senk deg ned så langt du klarer mens du bøyer armene. Hold deg der noen sekunder før du heiser deg opp igjen. Aerob avslunting: Roter armene i en sirkel foran deg som om du skulle slått på en boksesekk.LES OGSÅ: Trening for kontorrottaSit-ups på sofaenDisse øvelsene trener magemusklene.Ligg på ryggen på sofaen eller i senga med knærne bøyd, føttene i luften og armene bak hodet. Press korsryggen ned i sofaen mens du løfter hodet, skuldrene og overkroppen opp av sofaen. Hold deg der noen sekunder før du senker deg ned igjen.Aerob avslutning: Gjør knebø. Mens du står løfter du det ene beinet slik at det møter albuen til motsatt arm. Byt arm og bein for hver gang. LES OGSÅ: Tren riktig for din kroppsfasong

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer