Svette

Treningen som er lekende lett

Ikke lyst til å svette på treningssenteret i dag? Sjekk de morsomme alternativene.

Foto: All Over PressAll Over Press
Foto: All Over PressAll Over Press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Nøkkelen til treningslyst er å finne noe du liker å holde på med. Unger er aktive hele tiden, de bobler formelig av overskudd. Mye av årsaken til er at de rører på seg etter innfallsmetoden, de gjør bare det de føler for. Hvorfor ikke prøve å trene på barns vis igjen?
  • Slik får du treningslyst
  • Nå vet vi at voksne ikke er like frie tidsmessig som barna er, men det er mulig å finne igjen litt av den energien du hadde da du var barn. Her har vi funnet voksenalternativer til noen av lekene og spillene barna koser seg med. Samtlige gir en god og glad treningsøkt.
  • Slik blir du hekta på trening
  • Hvis du likte hageleker, prøv golf

    Golf der du bærer utstyret selv, og bruker beina for å komme deg fram. Golf er den nye folkesporten, så ikke vær flau om du ikke er flink i starten. Ta et nybegynnerkurs for å lære deg regler og teknikker. Her er det duket for mye bevegelse, frisk luft og moro.
  • Få med kroppen ut
  • 6 måter å trene ute på
  • Hvis du likte treklatring, prøv vegg- eller fjellklatring

    Du trenger ikke bestige de høyeste tinder for å få deg en god klatreøkt. Faktisk trenger du ikke heve deg særlig over bakkenivå i det hele tatt. Driver du med såkalt buldring kan du klatre i lave bergvegger - gjerne på langs. Det finnes også en rekke klatrehaller rundt om i Norges land, og de fleste har gode instruktører som lærer deg klatrekunsten om du har glemt den. Dette er utmerket styrke- og utholdenhetstrening.Og - det er selvfølgelig ingenting i veien for at du ikke kan klatre i trær som voksen heller!
  • Styrk deg slank
  • Hvis du likte ballspill, prøv tennis eller squash

    Her får du kjørt deg kondisjonsmessig, særlig om du velger squash. I tillegg får du trent presisjonen og motorikken. Sosialt er det også, og har du en god motspilller får du brynt konkurranseinstinktet ditt.
  • Se video: 7 øvelser med treningsball
  • Hvis du likte kanonball, prøv volleyball

    Samle vennegjengen eller sjekk om det kan være stemning for å danne et lag i bedriften du jobber i. Å leie en gymsal en time eller to en gang i uka koster ikke all verden når man spleiser på det. Dette er bra trening både for kondis og koordinasjon.
  • 12 gode grunner til å trene
  • Hvis du likte hoppetau og paradis, prøv aerobics

    Gjerne på minitrampoline, da får du trent opp balanseevnen også. Du får kjøpt gode instruksjonsdvd-er til hjemmebruk. Vil du være sosial kan du bestille time på treningssenter, eller få med deg venninnene dine til felles økt. Dette er noe av den beste kondisjonstreningen du kan få. LES OGSÅ:
  • Trening for tiltaksløse
  • Trening uten slit
  • Verdens enkleste trening
  • Ukeplan for et sunnere liv
  • Les artikkelen gratis

    Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

    Gå til innlogging med

    Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

    Vi bryr oss om ditt personvern

    KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

    Les mer